סוכנות הסייבר הרשמית של בריטניה לצד ה-FBI האמריקאי והסוכנות להגנת המולדת הודיעו היום (שני) כי האקרים הפועלים בגיבוי הממשל הרוסי השיקו מתקפת סייבר גלובלית. הם טענו כי במסגרת המתקפות, הרוסים ניסו להשיג דריסת רגל במקומות המדוברים, שתעניק להם כוח לשימוש פוגעני בעתיד.

ראש הסוכנות הבריטית הסביר: "רוסיה היא אחד המדינות בעלות רמת המסוגלות הגבוהה ביותר לביצוע מתקפות במרחב הסייבר, ולכן הצבנו את ההתמודדות עם מתקפות הסייבר שמגיעות מרוסיה בראש סדר העדיפויות שלנו ושל בעלי בריתנו האמריקאים". הם הסבירו כי "רוסיה מתכננת מתקפה כוללת על שירותים חיוניים ומרכזיים כמו מערכת האנרגיה, שירותי החירום וכוחות הצבא". 
נציג הבית הלבן הוסיף: "ברגע שנראה פעילות סייבר עוינת המגיעה מרוסיה או ממדינות נוספות הקשורות לנושא, אנחנו נתקוף בחזרה". ראש הסוכנות הבריטית ציין כי "מיליוני מטרות נמצאות על הכוונת שלנו. אנחנו עוקבים אחריהם במשך למעלה משנה".
בתוך כך, הטיימס הבריטי דיווח בסוף השבוע האחרון כי בריטניה שוקלת ביצוע מתקפת סייבר על רוסיה. על פי הדיווח, ראש הממשלה תרזה מיי מקבלת בימים אלה מידע מסוכנויות המודיעין השונות, על הפוטנציאל ההרסני של מתקפת סייבר על המדינה.המקור טען כי במידה ומתקפה כזו תקרה, הרשויות הבריטיות מתכוננות למצב שבו יוכלו להגיב במיידית באמצעות ביצוע מתקפה דומה.

רוסיה הואשמה במספר רב של מתקפות סייבר עולמיות בשנתיים האחרונות. בין היתר, שמם של ההאקרים הרוסים נקשר למתקפת הסייבר שפגעה בטקס הפתיחה של אולמיפיאדת החורף בפיונגצ'אנג. עוד הואשמו ההאקרים הרוסים במעורבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, ועל כך כאמור מתנהלת מזה למעלה משנה חקירה אמריקאית שהעלתה בין היתר האשמות לפיהן הרוסים כיוונו גם למערכות האנרגיה האמריקאיות. עוד נטען, כי הם עומדים מאחורי מתקפת סייבר שנחשפה בחודש שעבר ופגעה בפרלמנט הגרמני ובמתקפת הסייבר שזכתה לשם not petya ביוני האחרון. מדובר במתקפה שפגעה במספר רב של מדינות ומרכזה היה באוקראינה. על פי הממשל האמריאי, מדובר במתקפה היקרה ביותר בהיסטוריה.