רשת ACE, המוכרת מוצרי "עשה זאת בעצמך", תבצע הנפקת מניות ראשונה בבורסה, שבמסגרתה תגייס 100 מיליון שקל במניות. זוהי ההנפקה הראשונית התשיעית (IPO) שמתבצעת בבורסה מתחילת 2018. ההנפקה תבוצע לפי שווי הנאמד ב־350 מיליון שקל. החברה, שנשלטת על ידי קרן קדמה, נרכשה לפני כשנה מקבוצת אלקטרה תמורת 145 מיליון שקל, המשקפים שווי של 185 מיליון שקל. כעת היא מבקשת כאמור להנפיק לפי שווי כמעט כפול ממחיר הרכישה.



על פי טיוטת התשקיף שפורסמה אתמול, קרן קדמה נשלטת על ידי בניהם של יוצאי מערכת הביטחון: גלעד הלוי, בנו של ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, ואורי עינן (יו"ר הדירקטוריון), בנו של האלוף במיל' מנחם עינן. בעל מניות נוסף הוא גלעד שביט.



עוד עולה כי מחזור המכירות של ACE הסתכם ב־2017 ב־580 מיליון שקל, הרווח התפעולי הסתכם ב־36 מיליון שקל והרווח הנקי ב־24 מיליון שקל. בשוק ההון מעריכים כי החברה תתקשה לבצע את ההנפקה לפי המחירים שהיא דורשת, ונראה כי יהיה חיתוך מסוים במחיר כפי שאירע בהנפקות אחרות כמו של הולמס פלייס.



הרשת המנוהלת על ידי איציק אוזנה פועלת בתחום הקמעונאות ומציעה מגוון מוצרים איכותיים לשדרוג ותחזוקת הבית, החצר והרכב. זאת באמצעות רשת חנויות המופעלת על ידי החברה ומונה 29 סניפים, כולל סניפי אוטו דיפו. בבעלות החברה ישנו גם מפעל באשדוד לייצור ארונות בהתאמה אישית. תמורת ההנפקה נועדה לשיפור בסיס ההון ולפירעון הלוואות בהיקף של 100 מיליון שקל לבנקים ולחברת אלקטרה, שממנה נרכשה כאמור החברה. הרשת מעסיקה כיום 900 עובדים, והיא דיווחה על גידול של כ־4.7% בפדיון במהלך 2017. עוד נמסר כי אסטרטגיית החברה מתמקדת בהגדלת הפדיון, חתימת הסכמים לשיתופי פעולה עם מועדוני לקוחות, שיפור מגוון המוצרים והאצת הפעילות בתחום הסחר האלקטרוני. בנוסף, מתכננת החברה צמיחה גם באמצעות מיזוגים ורכישות.



עוד יצוין כי התחרות בענף הרשתות של עשה זאת בעצמך נחשבת לקשוחה במיוחד. המתחרה העיקרית של ACE היא רשת הום סנטר, שהשליטה בה נרכשה מבנק הפועלים פעם נוספת בשבוע שעבר, על ידי בני משפחת פישמן. זאת במסגרת הסדר חובות תמורת 5 מיליון שקל.