"יום הזיכרון זה לא משהו שמשנה לנו כל כך כי אנחנו עדיין לא מעכלים את הבשורה המרה", כך אומר הבוקר (שלישי) קובי סטרוג, אביו של שחר ז"ל, חייל דובדבן שנהרג מפליטת כדור בחודש שעבר. "מבחינתנו, הוא עדיין צריך לצאת הביתה ביום העצמאות ולחגוג איתנו". 
קובי סטרוג סיפר על בנו: "בשבילי שחר היה עולם ומלואו. כל מה שהוא אהב אני אהבתי, מה שהוא רצה אני רציתי. לקחתי אותו לכל מקום בארץ. בילינו ביחד - טיולים מהצופים, מחנה קיץ. רק להיות איתו וליהנות. היום אני מברך על כל שניה שהייתי איתו".
לאחר מותו קעקע קובי סטרוג את דמותו של בנו על גופו. "שחר היה מחובר אלי. הייתי מנג'ס לו כמו אבא פולני טוב. עכשיו שאני לא יכול לכתוב לו, למרות שאני כותבלו כל הזמן אבל הוא לא עונה לי, החלטתי שהכי טוב שהוא יהיה קרוב אלי ואיתי כל הזמן". 

שלחת אותו לצבא בחשש?
"מאז ששחר היה קטן הוא דיבר על זה שהוא רוצה להיות ביחחידה קרבית. הוא סימן מטרה ללכת לדובדבן. הוא אפילו הלך לגיבוש של סיירת מטכ"ל כדי לסרב להם וללכת לדובדבן. כמובן שחששתי מהמבצעים, לא מהשגרה בבסיס. הוא יצא להמון מצבעים ובסוף כדור תועה אחד הרג אותו וביחד איתו את המשפחה שלו". 
סטרוג נשאל מה היה אומר לחייל שירה בשחר ואמר כי הוא רק רוצה לדעת מה קרה בחדר. "שימשיך בטיפול שהוא צריך . משפחה אחת כבר נהרסה, אין צורך להרוס עוד אחת".