קאסם סולימאני, מפקד כוח אל קודס ומי שאחראי על הכוחות האיראנים ובני בריתם בסוריה, הגיע לשדה התעופה בדמשק שהופצץ לכאורה על ידי ישראל, שעות ספורות לאחר המתקפה, ושוחח עם החיילים והמפקדים במקום ובנוסף תדרך אותם לקראת מתקפה אפשרית נוספת במקום, כך מדווח היום (שלישי) באתר 'א-דיאר' הלבנוני על סמך מידע שסופק מגורמים שונים בסוריה. על פי אותם דיווחים סולימאני לא עזב את שטח סוריה והמשיך לעקוב עם ראשי הצבא הסורי ומפקדי חיזבאללה אחרי האיומים האמריקאים על תקיפה, שהתבצע לבסוף בלילה שבין שישי לשבת, וההכנות לקריאתה. 



סולימאני אמר למפקדים הסורים כי הוראותיו הן להגיב בחריפות על כל הפרה של "קווים אדומים" ושאם ארה"ב רוצה לשנות את כללי המשחק אז "טהרן מוכנה". על פי הדיווח רוסיה קיבלה הודעה מוקדמת על התקיפה, אותה העבירה לסורים ולאיראנים שנערכו גם הם מבעוד מועד, והחשש האמריקאי מתקיפה בשטחים בהם נמצאים כוחות רוסיים הובילה לתקיפה מוגבלת.



סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם, אמר אמש בראיון ל'אל-מיאדין' הלבנוני כי איראן צפויה להגיב בעוצמה לתקיפה בסוריה. "להרג האיראנים בתקיפה בשדה התעופה תהיה תגובה", אמר, "אנו מצפים לתגובה איראנית נגד ישראל, אבל אנחנו לא יודעים את צורתה". עוד אמר כי "ישראל אינה מוכנה למלחמה כלל. ציר ההתנגדות לא יאפשר פגיעה בחופש התנועה שלו בסוריה. רוסיה אמרה שאין לה קשר לעימות הערבי ישראלי והיא לא הגבילה את הוראות הפתיחה באש בסוריה, אבל אבל הם לא רוצים להתעמת עם כוחות אחרים". 



בכיר ישראלי בצה"ל, שצוטט אתמול ב"ניו יורק טיימס", חשף כי ישראל תקפה בפעם הראשונה "מטרות חיות איראניות, בהן מתקנים ואנשים" בסוריה, זאת על רקע תקיפת בסיס T-4 לפני כשבוע, שיוחסה לישראל. בהתייחס לאירוע שבמהלכו יורט מזל"ט איראני שניסה לבצע פיגוע בישראל, לפני כחודשיים, הוסיף הבכיר: "זו הפעם הראשונה שבה ראינו את איראן עושה משהו נגד ישראל לא באמצעות שליח".



כזכור, בלילה שבין השמונה לתשעה באפריל הותקף בסיס חיל האוויר הסורי שבשליטת צבא אסד, ועל פי מקורות באופוזיציה הסורית, בתקיפה נהרגו 14 בני אדם, בהם גם איראנים. צבא רוסיה הפנה אצבע מאשימה לעבר ישראל בעקבות האירוע. בהודעה שפרסם הצבא נאמר כי שני מטוסים ישראלים שיגרו שמונה טילים לעבר הבסיס הסורי, וכי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה חמישה מהם. מקור בצבא סוריה הוסיף לסוכנות הידיעות סנא כי מטוסי F-15 שפעלו בשמי לבנון ביצעו את התקיפה.