פרויקט "מסע" יקיים הערב (שלישי) בלטרון טקס יום הזיכרון של יהדות התפוצות. טקס זה הוא טקס יום הזיכרון הרשמי היחיד בשפה האנגלית וצפויים לקחת בו חלק אלפי יהודים צעירים מכל רחבי העולם. הטקס המיוחד ישודר בשידור חי בבתי ספר ובקהילות היהודיות בכל העולם וכן בדף הפייסבוק של פרויקט "מסע".



בפרויקט "מסע", המקיים מיזמי פעילות במגוון תחומים, משתתפים אלפי צעירים יהודים מרחבי העולם- ממרוקו, ניו-זילנד, שוויץ, שוודיה, ונצואלה, אוזבקיסטן, פינלנד, קוסטה-ריקה ועוד כ40 מדינות. כ- 7,000 יהודים צעירים ומנהיגי קהילות יהודיות מהעולם צפויים לקחת חלק במעמד מרגש ומיוחד זה.



הטקס יתקיים במעמד שר התפוצות והחינוך, נפתלי בנט, יו"ר הסוכנות וחתן פרס ישראל, נתן שרנסקי, צעירים ומנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם. טקס יום הזיכרון שיתקיים בשפה האנגלית יתורגם סימולטנית לצרפתית, ספרדית ורוסית, והוא ישודר בשידור ישיר לקהילות יהודיות ברחבי העולם וכן בדף הפייסבוק של פרויקט "מסע".



הטקס בשנה שעברה. צילום: "מסע"
הטקס בשנה שעברה. צילום: "מסע"




מנכ"לית פרויקט "מסע", לירן אבישר בן-חורין, אמרה: "הטקס שאנו מקיימים מאפשר לצעירי התפוצות להיות שותפי אמת במעמד שהוא בעל משקל אדיר בחייה של החברה הישראלית. הטקס במתכונתו הייחודית הפך במרוצת השנים למעמד זיכרון מרגש בו יהודי התפוצות מרכינים ראש יחד עם כל עם ישראל לזכר הנופלים.



"מסע" מביא אלפי משתתפים מעשרות מדינות בעולם לחוות איתנו את המציאות הישראלית בתקופה הנוכחית של יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות, שהיא בעלת משמעות רבה עבור כולנו. האירועים שאנו מקיימים בימים אלה הינם נדבך בשרשרת, שאנו רוקמים באדיקות לאורך השנים והם נועדו להמשיך ולחזק את הקשר הבל ינתק של יהודי התפוצות עם מדינת ישראל ועם ישראל". 



הטקס, המתקיים זה למעלה מעשור, מטיל זרקור מיוחד על תרומתם של החיילים הבודדים ובוגרי פרוייקט 'מסע' לסיפור הישראלי, וזאת במטרה לחבר את המשתתפים באופן מוחשי לרגעים שעושים אוּמָה. המשתתפים מתארים לרוב שהאירוע הוא אחד המרכיבים המרגשים והחשובים ביותר של חוויותיהם בישראל. בטקס ישתתפו למעלה מ7,000 איש, 4,000 חניכי 'מסע' ו-3,000 מנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם והפדרציות היהודיות מצפון-אמריקה. כמו כן, יגיעו תורמים מרכזיים של קרן היסוד מכל רחבי העולם.


הטקס בשנה שעברה. צילום: "מסע"
הטקס בשנה שעברה. צילום: "מסע"


בטקס השנה, יספרו את סיפורם של שון כרמלי ז"ל, של האחים פרץ ז"ל וחללים נוספים. בטקס ישתתפו משפחות שכולות, כולל משפחתו של שון כרמלי ז"ל, שר התפוצות והחינוך, נפתלי בנט, יו"ר הסוכנות היהודית וחתן פרס ישראל, נתן שרנסקי ומנהיגי קהילות יהודיות מהעולם.