מוטי מורל, אחד מאנשי הפרסום הגדולים בישראל, נהרג היום (שלישי) בתאונת דרכים ברחוב דרך נמיר בתל אביב, כאשר רכב על אופניו החשמליים. מורל נחשב לאיש שיווק מבריק, שהיה אחראי על קמפיינים ופרסומים מהגדולים שנראו בישראל. הוא היה בן 65 במותו, והיה אמור לחגוג את יום הולדתו בעוד חודש. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים.

מורל החל להתברג בעולם הפרסומים בשנות ה-70, ואף היה הקופירייטר של חברות רבות כגון הבנק הבינלאומי הראשון, אסם, בנק הפועלים, טמפו ועוד. מורל, שקנה לעצמו שם בתחום, פתח בסופו של דבר חברה והיפנה הרבה מאוד מיכולותיו על מנת להיכנס אל המתחם הפוליטי, ולעזור לכל מיני מפלגות ומנהיגים. אחד הקמפיינים הזכורים ביותר שלו התרחש ב-1996, שם הביטוי "פרס יחלק את ירושלים" היווה את אחת מנקודות המפתח לנצחונו של בנימין נתניהו. עוד לפני כן הוא המציא את הסלוגן "ישראל מחכה לרבין", שהביא לזכייתו של יצחק רבין ז"ל בראשות הממשלה ב-1992. 

מורל גם זכור כמי שעמד מאחורי הקמפיין המוצלח של ישראל בעליה "מ.וו.ד פאד ש"ס קונטרול? נייט, מ.וו.ד פאד נאש קונטרול" (משרד הפנים בראשות ש"ס? לא משרד הפנים בשליטתנו), שהקנה למפלגה בראשות נתן שרנסקי שישה מנדטים בבחירות לכנסת ה-15 בשנת 1999.
מורל המשיך וטיפל בפוליטיקה הישראלית המקומית והארצית במקביל, ונמנה עם האנשים שנחשבו לכאלה שכולם רצו לעבוד איתם. הוא הריץ את רון חולדאי, זאב בילסקי, רוביק דנילוביץ' ועוד בדרך לקדנציות בראשות העיריות, ועבד עם מספר לא מבוטל של משרדי ממשלה. ב-2016, לאחר הבחירות, הסתבך בפרשייה בה נקבע כי ניסה לקשור קשר לתפירת תיק ליריבו, אך למרות הכתם הזה, מדובר על אדם אשר היה ממשני התפיסה הפרסומית והשיווקית בישראל. 

על פי חקירת המשטרה ועדויות של אנשים במקום, מורל רכב על האופניים, סמוך לקניון עזריאלי, שם נפגע ונהרג. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו לאחר שמצאו אותו ללא סימני חיים עם פגיעה רב מערכתית קשה. פראמדיקית מד"א, ענבל גלבר, שהגיעה למקום סיפרה: "במרכז הצומת הגדול שכב רוכב האופניים כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה, לאחר שנפגע ממשאית. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בשטח". מורל הותיר אחריו ארבעה ילדים, ביניהם שניים גדולים בשנות העשרים לחייהם, ותינוקת בת שנתיים.

זירת התאונה, היום. צילום: אבשלום ששוני
זירת התאונה, היום. צילום: אבשלום ששוני


ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו של מורל ואמר: "מוטי עמד בשורה הראשונה של יועצי התקשורת בישראל. הוא בלט במקצועיותו, בתבונתו, בחדות מחשבתו ובמרצו הבלתי נלאה. רעייתי ואני מוסרים את תנחומינו העמוקים למשפחתו. יהי זכרו ברוך".