יש זוכה: אחרי שגבר על 16 מתמודדים מכל רחבי העולם, עזריאל שילת בן ה-16 מחצור הגלילית זכה היום (חמישי) בחידון התנ"ך העולמי לנוער. בשלב הגמר התמודד שילת מול אוריה כהן שהגיעה למקום השני, ובמהלך הדו קרב צברו השניים את כל הנקודות ב-12 השאלות הראשונות והגיעו אף לשאלת הכרעה מיוחדת. בסיום התחרות בירך את שילת ראש הממשלה בנימין נתניהו שגם קרא למתמודדים בתפוצות לעלות לישראל.



לפני כן, שר החינוך נפתלי בנט דיבר הפתח האירוע והתייחס לחשיבותה של האחדות בעם למרות המחלוקות וחילוקי הדעות בין חבריו. בפתח החידון, בו משתתפים מתמודדים מרחבי העולם בידע מהתנ"ך ובנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ומכובדים נוספים אמר בנט כי חידון התנ"ך הוא "אחד מרגעי השיא של יום העצמאות הוא חידון התנ"ך. אם נתבונן בעמי העולם, לא נמצא ולו עם אחד נוסף שחוגג את עצמאותו בהעלאה על נס של ספר".



שר החינוך המשיך ואמר כי "הספר שלנו הוא ספר-הספרים. מצויָה בו תמצית עצמאותנו והווייתנו: זהותנו כעם בארץ הזאת". בנט הוסיף כי "לא צריך להיות חובש כיפה כדי לקבל השראה מחוכמת ספר קוהלת, לא צריך ללכת לאולפנה כדי להשתאות מסיפור דוד וגולית, ולא צריך להיות יהודי שומר מצוות כדי לקרוא בנשימה עצורה, בכל פעם מחדש, את סיפור יוסף ואחיו ואת החוכמה רבת הרבדים שיש בו", ואמר כי "התנ"ך הוא נכס לאומי. הוא איננו שייך לדתיים אלא לכל עם ישראל".



"מגבים את חיילינו כשנוח לנו וגם כשלא"



בנט הדגיש עוד את חשיבותה של האחדות בישראל, ואמר כי "אחדות היא לדעת שאנחנו משפחה אחת. אחדות היא להבין שמדינת ישראל היא הבית שלנו. ושצה״ל הוא הצבא שלנו, ולוחמי צה״ל מגינים עלינו מפני אויבינו. ואנחנו מגבים את חיילינו כשנוח וגם כשקצת פחות נוח, ואנחנו אוהבים את חיילנו אהבה ללא תנאי".



"הקמנו מדינה יהודית משגשגת, אומה שצועדת בביטחון על במת העולם. הנה אנחנו יושבים לבטח בירושלים הבנויה, וילדים משחקים ברחובותיה, כבנבואת זכריה", המשיך שר החינוך, "כאן, על הבמה הזאת, מתמודד היום מיטב הנוער היהודי מכל העולם על בקיאותו בַּספר האחד, בספר הספרים, הספר של כולנו.


ספר אחד. עַם אחד. ארץ אחת. איך עשינו את זה? אך ורק באמצעות התנאי היהודי הנושן, ששאול והרצל בחרו למלא כמשימה ראשונה: בזכות הערבות ההדדית שבינינו. בזכות שותְפות הגורל והייעוד, שבחסותה אנחנו מקבלים ברצון זה את זה למרות ההבדלים שבינינו", סיים בנט את דבריו.