תגובות סוערות היום (שישי) במערכת הפוליטית לאחר שקרן פרס בראשית הודיעה כי היא מבטלת את הטקס שהיה אמור להיערך בישראל בחודש יוני, לאחר שכלת הפרס, השחקנית האמריקאית ישראלית נטלי פורטמן, הודיעה כי לא תיקח בו חלק לאור "האירועים האחרונים". הקרן הודיעה אתמול כי היא "מאוד עצובה שהשחקנית זוכת האוסקר לא תשתתף בטקס.



על פי ההודעה, נציגיה של פורטמן הודיעו כי "האירועים האחרונים בישראל היו מאוד מטרידים מבחינתה והיא לא חשה בנוח לקחת חלק באירוע ציבורי בישראל". וכי "היא לא יכולה, במצפון שקט, להמשיך עם הטקס".



ח"כ אורן חזן תקף את פורטמן ואמר כי היא עושה שימוש ציני במוצא שלה ואף קרא לשר הפנים לשלול את אזרחותה: "הרעיון להעניק את פרס בראשית, אותו "נובל יהודי", לנטלי פורטמן היה מלכתחילה רעיון עוועים. יהודיה ישראלית, שמצד אחד עושה שימוש ציני במוצא שלה לצורך קידום הקריירה שלה ומצד שני מתגאה, למשל, על כך שהצליחה להתחמק מגיוס לצה"ל - היא אמנם שחקנית במלוא מובן המילה אבל אינה ראויה להוקרה כלשהי במדינת ישראל. אבל מעז יכול לצאת מתוק: אני קורא לשר הפנים, אריה דרעי, לשלול את אזרחותה הישראלית של פורטמן, שעזבה את ישראל בגיל 4 ומאז אין לה שום זיקה מהותית למדינה". 
 
חזן הוסיף: "עצם המשך הגדרתה כישראלית מהווה כלי עבור גורמים אנטי ישראליים בניסיונות הניגוח וההחלשה של המדינה ולכן יש לתת לכך תשובה הולמת וכואבת בדמות שלילת אזרחותה של פורטמן. ובאופן אישי, על אף היותי חובב קולנוע מושבע, בכוונתי להחרים כל סרט בהשתתפותה של פורטמן ואני קורא גם לציבור הישראלי לעשות כן. כל זאת כקדימון לצעדים נוספים נגד אותו ברבור שחור שהפך לסדין אדום".

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה לביטול של פורטמן ואמרה: "" הצטערתי לשמוע, שנטלי פורטמן נפלה כפרי בשל לידיהם של תומכי ה-BDS. נטלי, שחקנית יהודיה, שנולדה בישראל, מצטרפת למי שמתייחס לסיפור ההצלחה והפלא של תקומת ישראל כ'סיפור על חושך וחושך'".