פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום (שישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד מרטינס חורחה מריו (58) בגין רצח אליזבת קרדונה ז"ל ב-28 במרץ. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוזי כבאז, מריו וקרדונה, ילידת 1965, היו בני זוג במשך מספר שנים עד שנפרדו בסמוך לחודש נובמבר 2017. בתקופה זו התגוררו השניים התגוררו יחד בתל-אביב, ולקחו חלק בניהולו של בר-מסעדה ברחוב שלמה בתל-אביב. הם המשיכו לעבוד יחד בעסק גם לאחר שנפרדו.



בתקופה שלאחר פרידתם, התגלע בין הנאשם למנוחה סכסוך הנוגע, בין היתר, לחלוקת הרכוש ביניהם, ולקשר של המנוחה עם אחרים. כמו כן, בתקופה האמורה, במספר הזדמנויות במועדים שאינם ידועים במדויק למאשימה, איים הנאשם על המנוחה כי ירצח אותה.



לטענת הפרקליטות, ב-28 במרץ או קודם לכך, גמלה בלבו של הנאשם החלטה להרוג את קרדונה. על מנת להוציא את תכניתו אל הפועל, הגיע אל העסק בסמוך לשעה 15:45, התקשר אל המנוחה, וביקש ממנה להגיע אל העסק. בנוסף, ניתק הנאשם את מצלמות האבטחה בעסק, על מנת שמעשה הרצח המתוכנן לא יתועד.



קרדונה נעתרה לבקשתו של מריו והגיעה אל העסק. כאשר נפגשו, התגלע בין השניים ויכוח, שבמהלכו לקחה המנוחה את הטלפון הסלולרי של הנאשם, ויצאה מן העסק. כ-10 דקות לאחר מכן, שבה המנוחה לעסק והנאשם דרש ממנה להחזיר לו את הטלפון הסלולרי. משסירבה המנוחה, נטל הנאשם סכין לחיתוך בשר בעלת להב של למעלה מ-20 ס"מ, ניגש אל המנוחה והחל לדקור אותה. המנוחה, שניסתה להגן על עצמה, הכתה את הנאשם בראשו במפתחות שהיו בידה. הנאשם הפיל את המנוחה לארץ והמשיך לדקור אותה בכל חלקי גופה תוך שהוא צועק לעברה: "הורג אותך, הורג אותך, הורג אותך...", ומתעלם מזעקותיה. הנאשם דקר את המנוחה שמונה פעמים באמצעות הסכין ובשל כך נגרם מותה.



בבקשת המעצר כתבה התובעת כי "...המשיב רצח את המנוחה בדם קר. המשיב תכנן לרצוח את המנוחה, ולשם כך קבע להיפגש עמה במקום, וניתק את מצלמות האבטחה, כדי שלא יקלטו את מעשיו. המשיב דקר את המנוחה באכזריות, תוך שהוא צועק "הורג אותך, הורג אותך...", והיא זועקת לעזרה. ההקלטה שנמצאה בפלאפון של המנוחה מתעדת את הרצח האכזרי, ואת רגעי האימה האחרונים של חייה של המנוחה, הזועקת לעזרה. הקלטה מצמררת זו, מהווה יתד של ברזל בדבר מסוכנות המשיב...".