כמה מאות מחברי "המחנה הציוני", ובראשם יו"ר המפלגה אבי גבאי, הפגינו הערב (שבת) מול בית המשפט העליון בירושלים במחאה על הניסיונות לקדם את פסקת ההתגברות ויצרו שרשרת אנושית סמלית סביב בית המשפט. "הוא של העם ומשרת את העם. אנחנו לא ניתן לפגוע בו - לא במילים ולא ב-D9. השרשרת האנושית היא חומה משותפת של כולנו, שמסמלת את הגנת העם על בית המשפט שלו. בית המשפט שמגן על העם מפני עריצות שלטונית", אמר גבאי. "הגענו לכאן הערב מכל קצוות הארץ, לומר לשופטי ישראל: בקרב הזה על פניה של ישראל הדמוקרטית – אתם לא לבד", הוסיף.
גבאי מתח ביקורת חריפה על מפלגת יש עתיד בשל שתיקה לנוכח ההתקפות על בג"ץ וקרא להם: "תבחרו צד. תרדו מהגדר. מי ששותק מי שמפחד מי שעושה חשבון מה יצא לי מזה ולא מתייצב באומץ לא באמת יכול לדבר על פוליטיקה חדשה".
גבאי גם קרא ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא לתת יד לניסיונות לפגוע בבית המשפט העליון. "אנו מתחייבים לעשות הכל ברחוב ובכנסת כדי לעצור את יוזמת החקיקה המסוכנת הזאת", התחייב גבאי. שרת המשפטים לשעבר ויו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני אמרה בהפגנה: "אנחנו נאבקים ואנחנו נהיה חומה בצורה בהגנה על הציונות. הצעקה הזאת תגיע מכאן בירושלים לכל מקום במדינת ישראל". 

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

"לא רק על בית המשפט אנחנו מגינים היום אלא על הדמוקרטיה במדינה ישראל. ממשלת נתניהו מובילה בתנועת מלקחיים מסוכנת את חוק הלאום שמוחק את השיוויון ואת חוק ההתגברות שמוחק את בג"ץ. כשיושלם מהלך הרס בית המשפט העליון - ישראל תפסיק להיות מדינה דמוקרטית". אני פונה לבוחרי הליכוד: זה הרגע שבו שקט הוא רפש. זה הזמן כאן לומר לנתניהו - עד כאן אל תמשיך במהלכים האלה. לא שווה שבשבילו תזרקו לפח את כל מה שהמנהיגים הגדולים האמינו בו", אמרה לבני. 

בתוך כך, על רקע הירידה המתמשכת בסקרים תתכנס ביום שלישי הקרוב השבוע ועידת מפלגת העבודה בתל-אביב בסימן "70 לישראל – יובל למפלגת העבודה.
במוקד הוועידה - אישור הצעת החלטה מדינית בה מתחייבת מפלגת העבודה להפרדות מהפלסטינים על בסיס עיקרון שתי מדינות לשני עמים – כעיקרון ליבה של המפלגה. בעבודה אומרים כי "מהלך זה מקודם, מתוך הכרה בחשיבותו של חידוש המשא ומתן המדיני ונוכח אימוץ מדיניות הסיפוח המסוכנת במרכז הליכוד לפני מספר חודשים". גבאי יביא לוועידה הצעה להגדיל באופן משמעותי את מספר צירי הועידה כך שתמנה 4,000 חברות וחברים במקום כ-2200 כיום.