המאבק בין הליכוד לבין הבית היהודי על פסקת ההתגברות עולה מדרגה. אחרי חילופי ההאשמות בין שתי המפלגות בעקבות דחיית הדיון בחוק בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון, מגיע האולטימטום של מפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד. בהודעה שפרסמה הבוקר (שלישי) המפלגה נאמר "כי נענינו אמש לבקשת ראש הממשלה לדחות בשבוע את ההצבעה על פיסקת ההתגברות, על מנת להעמיק בנושא וללבן אותו. עם זאת, סיעת הבית היהודי נחושה להעביר את פיסקת ההתגברות, המהלך החוקתי החשוב מזה 25 שנה. זהו הבסיס למשילות, להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים ולמאבק אפקטיבי בטרור. אסור להחמיץ הזדמנות היסטורית להשבת האיזון בין הממשלה לבין בג״ץ שחרג מסמכותו".



"על כן, אנו מודיעים שמיום ראשון, 6 במאי, בעוד עשרה ימים, אם החוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, חברי הכנסת של הבית היהודי לא ישתתפו יותר בהצבעות עם הקואליציה. נזכיר שהליכוד מחויב על פי ההסכם הקואליציוני לתמוך בפסקת ההתגברות ברוב 61. הסכמים יש לכבד".



גורמים בליכוד אומרים בתגובה להודעת הבית היהודי כי מאחר ומדובר בחוק יסוד, ובהתאם לסעיף 35 להסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לבית היהודי, נדרשת הסכמת כל סיעות הקואליציה בעת חקיקת חוק יסוד. הבית היהודי חתומים גם על סעיף זה.



העימות האחרון בין שתי המפלגות החל לאחר שנשיאת בית המשפט העליון הסכימה להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שרת המשפטים איילת שקד ולדון בפסקת ההתגברות. עם זאת, היא הציבה לראש הממשלה אולטימטום משלה, שבו דרשה שהדיון על פסקת ההתגברות ביום ראשון הקרוב. בעקבות זאת ביקש נתניהו משקד לדחות בשבוע את הדיון בחוק, והוא אכן נדחה.



בליכוד תקפו את הבית היהודי ואמרו כי המפלגה "יורה בתוך הנגמ"ש". לפי הודעת המפלגה, הסיבה לדחיית הדיון אינה לחץ שהופעל על נתניהו אלא סיכום מראש שרה"מ ושקד ייפגשו עם חיות לפני שההצעה תובא להצבעה. ומכיוון ששקד שוהה בחו"ל עד סוף השבוע, כך על פי הודעת הליכוד, הפגישה בין נתניהו לשקד וחיות נדחתה ליום ראשון – ולכן הדיון על פסקת ההתגברות נדחה בשבוע.



הבוקר דווח במעריב כי חיות הציבה תנאי להסכמת לחקיקת לפסקת ההתגברות - רוב של 70 חברי כנסת. בבית היהודי מתנגדים למהלך, וכאמור מתבססים על ההסכם הקואליציוני ביניהם לבין הליכוד, הקובע כי החוק ידרוש רוב של 61 חברי כנסת בלבד.