ביקור שערכתי לאחרונה במלון "ממילא" הירושלמי, ובעיקר בבר העצום שלו "מירור בר", הכולל תפריט יינות ישראלי עצום, תפריט קוקטיילים עדכני, מתחם עישון סיגרים ומתחם יין, העניק לי השראה למדור העוסק בקוקטיילים המפורסמים מהסרטים הבלתי נשכחים שצולמו בבתי מלון. לצורך המשימה רתמתי את אסף רותם, מנהל המזון והמשקאות של מלון היוקרה הירושלמי, ובעברו מיקסולוג ירושלמי מוביל, מנהל זאפה ירושלים ועוד. התוצאה לפניכם.

The Bronx  מתוך "גטסבי הגדול"

הספר "גטסבי הגדול", שעובד גם לסרט בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו, רווי אלכוהול וקוקטיילים קלאסיים, כולל הקוקטייל הזה שהחבורה שותה בחדר המלון "פלאזה" בניו יורק.

מרכיבים:

45 מ"ל ג'ין

8 מ"ל ורמוט יבש

8 מ"ל ורמוט אדום

מ"ל מיץ תפוזים

הוראות הכנה:

מוזגים את המרכיבים לשייקר עם קרח ומשקשקים היטב. לאחר מכן מסננים לכוס מרטיני מקוררת ומוסיפים פלח תפוז.

 

"גטסבי הגדול". צילום: צילום מסך
"גטסבי הגדול". צילום: צילום מסך

פרנץ' 75  מתוך "קזבלנקה"

את הקוקטייל, שפותח בפריז בשנות ה־20 של המאה ה־19 ונקרא על שם תותח השדה פרנץ' 75 מ"מ, ריק - הלוא הוא המפרי בוגרט - שותה לאורך הסרט.

מרכיבים:

30 מ"ל ג'ין

15 מ"ל מיץ לימון

15 מ"ל מי סוכר

סגירה בקאווה

הוראות הכנה:

מוזגים את הג'ין, מיץ הלימון ומי הסוכר לתוך שייקר עם קרח ומשקשקים היטב. לאחר מכן מסננים את המשקה לכוס פלוט (כוס שמפניה) ומוזגים קאווה עד הסוף. מקשטים בטוויסט לימון.

פרנץ' 75. צילום: אייל גוטמן
פרנץ' 75. צילום: אייל גוטמן

"קזבלנקה". צילום: צילום מסך
"קזבלנקה". צילום: צילום מסך

וודקה מרטיני מתוך "ג'יימס בונד"

את הקוקטייל האלמותי הזה שתה ג'יימס בונד, גיבור סדרת ספרי וסרטי הריגול המיתולוגית, בהרבה הזדמנויות, גם בברים של בתי מלון.

מרכיבים:

60 מ"ל וודקה

30 מ"ל ורמוט יבש

טוויסט לימון

הוראות הכנה:

מוזגים את המרכיבים לכוס ערבוב (במקרה של ג'יימס בונד לשייקר) ומוסיפים קרח. לאחר מכן מערבבים במהירות 15 שניות לערך. מסננים את המשקה לכוס מרטיני מקוררת ומקשטים בטוויסט לימון.

וודקה מרטיני. צילום: אייל גוטמן
וודקה מרטיני. צילום: אייל גוטמן
 
ג'יימס בונד. צילום: צילום מסך
ג'יימס בונד. צילום: צילום מסך


ואם נותרתם צמאים, הנה שני משקאות אלכוהוליים, אחד חדש ואחד שהתקאמבק לכבוד הקיץ הקרב:

בקבוק 1 - זן נדיר

HEMERY XO EXTRA  מסדרת הקוניאקים של המותג HEMERY מגיע ארצה. HEMERY הוא מותג קוניאק יוקרתי מבית משפחת DOBBE - משפחה של כורמים ומזקקים מ־Salignac-sur Charente  שבחבל קוניאק, צרפת, זה שבעה דורות.

הקוניאק מיוצר משלושה זני ענבים: COLOMBARD ,FOLLE BLANCHE ו־UGNI BLANC – הייחודיים לאזור פטיט שמפיין. בסדרת  HEMERY COGNAC שלוש דרגות יישון: שנתיים, ארבע שנים ושש שנים ומעלה.

 HEMERY XO EXTRA כולל תזקיקים מובחרים שהצעיר ביותר מביניהם מיושן למשך שש שנים בחביות עץ אלון. לקוניאק ניחוחות דומיננטיים של אלון, דובדבנים, יין אדום ושוקולד מריר. גופו המלא והמורכב מעניק לו סיומת ארוכה שתישמר בחך לדקות רבות.

מחיר: 399 שקלים לבקבוק של 700 מ"ל

 

קוניאק. צילום: חברת "הכרם"
קוניאק. צילום: חברת "הכרם"

בקבוק 2  -  דרך התבלינים

יגרמייסטר SPICE, המהדורה המוגבלת של יגרמייסטר, המשלבת טעמי וניל, קינמון וזעפרן במתכון הוותיק והמקורי של יגרמייסטר, חוזרת לתבל לכם את הקיץ.

יגרמייסטר SPICE נאמן למקור ונעשה לפי המתכון המקורי של יגרמייסטר, המבוסס על 56 רכיבים טבעיים, ובהם עשבים, תבלינים ופירות. בשונה מיגרמייסטר הנצרך בשוט קפוא, אופן השתייה שלו נקי, בטמפרטורת החדר בכוס לואו בול או בשוט. צבעו של SPICE חום בהיר, והוא מכיל 25% אלכוהול. צורת הבקבוק המקורי נשמרה.

יגרמייסטר. צילום: חברת "הכרם"
יגרמייסטר. צילום: חברת "הכרם"