דירקטוריון חברת בזק התכנס הבוקר (שני), כשההחלטה העיקרית שעל סדר יומו היא בחירת יושב ראש חדש לחברה. המועמד המוביל, שהוצע מטעם חברת יורוקום, הוא שלמה רודב, שכיהן בעבר בתפקיד זה, נבחר לתפקיד. הבחירה ברודב היתה צפויה גם לאור העובדה שדוד גרנות כבר הודיע שאינו מועמד לתפקיד. הבחירה ביו”ר נעשתה על פי השקפת הדירקטורים.



רודב כיהן בעבר כיו"ר בזק בין השנים 2007 עד 2010, כשבתקופה זאת קבוצת בזק התפתחה וצמחה באופן משמעותי בכל תחומי פעילותה ובכל פרמטר, והעמיקה את מובילותה בשוק התקשורת הישראלי. עם המינוי אמר רודב, "אני שמח מאד לחזור לתפקיד יו"ר בזק, ולהיות חלק מקבוצת התקשורת הטובה והמובילה בישראל. יחד עם עובדי הקבוצה בכל אחת מהחברות שלה, נעמוד בכל המשימות המורכבות שלפנינו".


גרנות הוסיף כי "בתקופת זמן קצרה יחסית, אך אינטנסיבית מאין כמוה, כמ"מ הזמני ליו"ר בזק, למדתי להכיר לעומק את הקבוצה, פעילותה ועיסוקיה. מדובר בחברה מעולה ומובילה בתחומה, שהיא מהטובות במשק הישראלי. אני משוכנע שרודב, ביחד עם הרכב הדירקטוריון החדש יובילו אותה בדרך הנכונה ולהמשך ההצלחה".


הודיע שאינו מועמד לתפקיד. דוד גרנות, צילום: ראובן קסטרו
הודיע שאינו מועמד לתפקיד. דוד גרנות, צילום: ראובן קסטרו



המשימה: בחירת מנכ"ל



המשימה העיקרית של יו”ר בזק הנבחר היא לבחור בהקדם האפשרי מנכ”ל קבוע לחברה. ועדת האיתור שהוקמה על ידי גרנות הפכה ללא רלוונטית, ונראה כי היו”ר החדש יתאים אותה לצרכיו. המועמד הפנימי המוביל הוא רן גוראון, מנכ”ל פלאפון. מדובר באחד המנהלים המוערכים, המקובל גם על העובדים. עם זאת, ייתכן שהיו”ר החדש יחליט בסופו של דבר לגייס מועמד חיצוני. נוסף על מנכ”ל לבזק, צפויים חברי הדירקטוריון לבחור גם מנכ”ל לחברת yes וצוות ניהולי חדש ל”וואלה!”.



זהות יו”ר הדירקטוריון אמורה להשפיע גם על נכונותה של קבוצת נתי סיידוף לרכוש את בזק. בימים האחרונים, ואתמול ביתר שאת, נמשכו המגעים בין הבנקים לנציגי המשקיעים. לוח הזמנים לסיום המשא ומתן דוחק, שכן השופט איתן אורנשטיין קבע כי יש לסיים את המגעים עד יום חמישי הקרוב. עם זאת, נראה שאם העסקה תהיה על סף סיום ממש, השופט לא ימנע את השלמתה, ויעניק עוד מספר ימים לסגירתה. המשא ומתן הואץ, הבנקים מוכנים להתגמש וגם סיידוף ויתר על חלק מהתנאים שהציב, אך כאמור, לא ניתן לבשר על סגירה.



לפי מבנה העסקה, סיידוף ירכוש את מניות יורוקום באינטרנט זהב תמורת 135 מיליון שקל. נוסף לכך, יותאם המחיר של 25% מהמניות שיירכשו, למחירן בסוף 2019 (כלומר הבנקים יקבלו על 50% מהמניות תמורה בהתאם למחירן בשוק בסוף שנת 2019, זאת בהנחה שמחירן יעלה). נוסף על כך יש בעסקה רכיב אפסייד גם על מניית בזק. אם מניית בזק תגיע ל־6.5 שקלים בשלוש השנים הקרובות (40% מעל מחירה היום בשוק), סיידוף ישלם לבנקים עוד 100 מיליון שקל.



סיידוף גם מתחייב להזרים כ־130 מיליון שקל לאינטרנט זהב, ובמקביל אינטרנט זהב תפעל עצמאית לגייס עוד 70 מיליון שקל מגופים אחרים, לצורך שיפור נזילותה.