אל תגידו שלא הבנתם: ממשלת ישראל לוקחת אתכם למלחמה. הסיבה, כביכול, היא למנוע את התבססות איראן בסוריה. הסיבות האמיתיות הן קריסה טוטאלית של מדיניות הממשלה בסוריה בשבע השנים האחרונות. מדיניות שמטרתה הייתה הפלת אסד ושליטה בפתחת קונייטרה לטובת המשך האחיזה ברמת הגולן. עכשיו הסתבר לממשלה שאפילו סעודיה מוכנה להמשך שליטת אסד (מוחמד בן סלמן הצהיר בקולו).



קמפיין חיסול הגרעין האיראני קרס אף הוא. איראן מקובלת כיום כמדינה לגיטימית על ידי אירופה, רוסיה, סין ורוב מדינות העולם וצוברת לגיטימציה ועוצמה כלכלית. גם הקמפיין נגד אישור מתווה הגרעין של איראן קורס בימים אלה, ללא קשר אם נשיא ארה"ב נוטש אותו או "מתקן" אותו. ובעיקר: קריסת ההגנות של ראש הממשלה בתיקיו השונים עשויה לזעזע את שיקול דעתו.



מדובר בטירוף מערכות אישי וממלכתי, כאשר צה"ל נשאב לתוך מערבולת שנוצרה עקב הנחיית (פקודת) הדרג הפוליטי שלא לאפשר לאיראנים להתבסס בסוריה. הרעיון שניתן למנוע מהלך אסטרטגי ששותפות לו רוסיה, איראן, סוריה וחיזבאללה באמצעות תקיפות מן האוויר הוא שגוי והוא שהוביל למערבולת הנוכחית.



ישיבת הקבינט בקריה בתל אביב, במקום בירושלים, נועדה לאותת למטכ"ל שהדרג הפוליטי עומד מאחורי ראש הממשלה בהקשר לכל תרחיש. ובמקביל, גם לאותת לציבור (ולוועדת החקירה העתידית) שלראש הממשלה יש תמיכה מלאה של כל הממשלה והקואליציה בכל מהלך - בין אם הוא הכלה של תגובה איראנית־סורית, אם תהיה, או המשך הליכה על הסף.