רכב וינטג' עם מיקסולוגים מקצועיים, בר בירה משודרג, משקאות מולקולריים וכוסות שעשויות מקרח הם רק חלק מהדברים שתפגשו באירועי החתונות של העונה החמה

יינות מבעבעים
השנה מסתמנת עלייה בצריכת היינות המבעבעים, לבנים ורוזה, בחתונות בפרט ובאירועים בכלל. לדברי יואב דור, סמנכ"ל שיווק יקב רמת הגולן: "הביקוש ליינות המבעבעים עולה. כמענה יצרנו בר קיצי ממותג, שיופעל בגני אירועים מסוימים, להגשת יינות אלו עם שמפניירות גדולות לצינון היין בימים חמים, וכוסות מתאימות לשתיית ירדן בלאן דה בלאן שלנו, שאותו מגישים בכוסות פלוט. זוהי מחלקה חדשה שהקמנו לטובת נושא האירועים בלבד". 

בר קוקטיילים
בר קוקטיילים, שיש בו מגוון קוקטיילים הנרקחים באירוע עצמו על ידי מיקסולוגים שלבושם מוקפד, הופך הקיץ הזה למאסט. וכל זה חייב, כמובן, להגיע באריזה מגניבה, כמו ואן מעוצב או דוכן שייקים צבעוני. 
 
יקיר ארז, בעל שירותי הבר "המלך בבר", מספר: "עולם האלכוהול מתחבר לטרנד החדש של רכבי ואן מעוצבים המיועדים לאירועים. חברת Concepto Car יצרה רכב וינטג' מיוחד עבור אולם האירועים WE, המגיש קוקטיילים על ידי מיקסולוגים מקצועיים שבונים תפריט מדויק בהתאם לבקשת הלקוח במקום. מגוון הקוקטיילים רחב וצבעוני במיוחד".

הכנת קוקטייל מושקע היא דבר שלוקח זמן, ובאירוע יש מאות מוזמנים שרוצים את הקוקטייל שלהם באופן מיידי. איך עושים את זה נכון?
אליעד זמיר, מנהל ההדרכות בחברת יבוא מותגי האלכוהול "אקרמן", מסביר: "כדי להתמודד עם מאות המוזמנים לאירוע באופן הטוב ביותר, חשוב לשמור על סגנון קוקטייל פשוט וקליל יחסית. לדוגמה, מרטיני וטוניק, שאותו נוהגים לשתות אחר הצהריים במקביל לשעות שבהן נהוג לערוך את קבלת הפנים. זהו קוקטייל נפלא למראה, ורסטילי, פשוט להכנה ומתקתק יחסית עם אחוז אלכוהול לא גבוה מדי, ולכן אהוב על כולם".
 
אם זו עמדה המשויכת לקבלת הפנים בלבד או עמדת בר שנותרת פעילה לאורך כל האירוע, קיימת היום מגמה של יצירת תפריט משקאות איכותי, מגוון ואטרקטיבי יותר עבור האורחים. "לדוגמה, קוקטיילים קלאסיים, ובהם מוחיטו ונגרוני, לצד קוקטיילים המשלבים וויסקי כמו פיימוס גראוס שהוא וויסקי סקוטי", מסכם זמיר. 
בר קוקטיילים. צילום: עידן הצילום
 
 בר קונספט
"אני מאמין שהשנה יגדל מספר ברי הקונספט באירועים", מנבא טל גנץ, מיקסולוג ותיק והבעלים של "מיקסולוג'י טים", שבונים ברים לפי דרישת הלקוח. "בר קוקטיילים הפך למאסט, ומי שבאמת רוצה להפתיע הולך על דברים שפחות רואים".
 
למשל?
"למשל בר בירה משודרג. הצוות שלנו עובר הדרכת בירות ומבקר במבשלות כדי להעביר את חוויית יצירת הבירה לאורח באופן מושלם. אנחנו מגיעים לאירוע עם בר שמכיל מגוון עשיר ביותר של בירות ומשדרגים את האירוע לחוויה של טעמים, ריחות, אופן מזיגה ייחודי וצבעים שונים של בירות. 

"בסופו של דבר, זה בדיוק כמו להתאים חליפה לחתן", אומר גנץ. "אנחנו מתאימים את הבר ללקוח. אם מדובר בחובבי סיגרים, נציע להם בר סיגרים ואלכוהול. זהו בר בסגנון קלאסי־יוקרתי, עם שולחנות עץ מסיביים, כורסאות עור מפנקות ותאורה אינטימית. מובן שיש מבחר וויסקי סינגל־מאלט, קוניאק יוקרתי ויינות בוטיק ישראליים, ולהשלמת החוויה יוצעו לאורחים סיגרים משובחים שיוצגו ב'יומידור' (תיבה ייחודית השומרת על טמפרטורה ולחות אופטימליות לסיגרים – ר"פ) מהודר".
 
דוגמה נוספת שנותן גנץ הוא בר קוקטיילים מולקולרי. "זו חוויה גסטרונומית, שעיקרה שינוי מצבי צבירה של חומרי גלם והגשתם באופנים ויזואליים יצירתיים ובמרקמים מפתיעים", הוא מסביר. "אנחנו רוקחים טקסטורות וטעמים תוך שימוש בתהליכים כימיים שונים ומפתיעים. צ'ייסר טקילה שבסופו מתפוצצת בפה תערובת של מיץ לימון ומלח, אלכוהול בצורת פנינים דוגמת קוויאר המשדרגות כוס שמפניה קלאסית, קציפות צבעוניות, משקה הנראה כחלמון ביצה נוזלי ועוד גימיקים - יתפסו חזק השנה". 
 
בר קונספט. צילום: יח"צ
מפוסל בקרח 
ונסיים עם המצרך הכי פשוט לכאורה: קרח. חברת סווינג אייס מציעה לכם להגשים כל חלום, בתנאי שהוא מעוצב ומפוסל בקרח. היא עושה זאת בעזרת טכנולוגיה ייחודית שיובאה מחו"ל, המאפשרת לה לייצר ובעיקר לפסל בקרח. תחשבו על פסלי קרח ושמפניירות עשויים מקרח שקוף, בר קרח שלם מעוצב בקרח שקוף עם או בלי שילובים של קרח לבן, ובקבוקים מוקפאים בלבנים שקופות של קרח, כולל שילוב של תאורת לדים קרה בתוך בר מפוסל בקרח. אפשר לשלב תאורה צבעונית בתוך הקרח השקוף ולהפוך את הבר לגוף תאורה. 

לקרח המיוחד יתרון גם בתוך הכוס. הוא מיוצר בטכנולוגיה המשמרת את הקיפאון למשך שעות ארוכות. לא רק שהקרח אינו נמס בכוס, אלא שגם הכוסות היוצאות מבר הקרח יכולות להיות עשויות מקרח, וכל זאת גם כשהאירוע מתקיים בחוץ ביום קיץ ישראלי ממוצע. 
 
בר קרח. צילום: יח"צ