ראש ממשלת ניו זילנד ג'קינדה ארדרן צפויה ללדת את ילדה הראשון בעוד כחודש וחצי, אולם אתמול היא הבהירה כי אין בכוונתה לוותר על עבודתה השוטפת עד הרגע שבו תרגיש "צירים אמיתיים". "אני צפויה ללדת ב־17 ביוני, וגם בשבוע הזה אני אעבוד", אמרה ארדרן לאתר סטאף. "למעשה, כבר הכנתי כמה תוכניות עבודה כדי שאוכל להמשיך עד שארגיש את הצירים מבחינה גופנית, כי למה לבזבז זמן?".

ארדרן (37), ראש הממשלה הראשונה של ניו זילנד שתלד בזמן כהונתה ציינה כי תיקח חופשת לידה של שישה שבועות בלבד, וכי סגן ראש הממשלה וינסטון פיטרס, ממלא מקומה, יוכל ליצור עמה קשר בכל זמן לגבי החלטות חשובות. כן התייחסה ארדרן להופעתה מול הצלמים של הדוכסית מקיימברידג', קייט מידלטון, שעות ספורות אחרי שילדה את בנה השלישי, בשבוע שעבר. "זה רף גבוה מדי ומגוחך שאני לא אפעל לפיו", הודתה. "אף אחד לא מצפה ממני לצאת למרפסת ולנופף".

בינתיים, כחלק מהעבודה השוטפת של ראש הממשלה, פורסם אתמול סרטון היתולי של ארדרן ושל הקומיקאי המקומי ריס דרבי, שבו השניים תוהים מדוע ניו זילנד אינה מופיעה על מפות העולם. הסרטון הוא חלק מקמפיין תיירות חדש של מדינת האיים הקטנה. "ניו זילנד נעלמה ממפות העולם, מסביב לעולם. זו קונספירציה גדולה", אמר דרבי לארדרן, שהודתה כי הוא צודק. בעקבות זאת, קראו השניים לתושבים להעלות תמונות לרשתות החברתיות כדי להראות את קסמה של ארצם.

ויליאם וקייט מציגים את התינוק המלכותי. צילום: רויטרס
ויליאם וקייט מציגים את התינוק המלכותי. צילום: רויטרס