לפני כחודשיים יצא השיר "שני משוגעים" של עומר אדם. מאז הוא הושמע כ-514 פעמים בתחנות הרדיו בישראל, כך על פי "רדיומטר", מערכת לניטור תוכן מוזיקלי בתקשורת. הלהיט מוקם בראש הטבלה, עד שבאה נטע ברזילי עם "TOY" שלה לאירוויזיון ונישלה אותו מהפסגה.



אלא שלאדם אין מה לדאוג, הוא עדיין האומן המבוקש ביותר בספוטיפיי, השיר "חברות שלך" הושמע בשבוע שעבר כ-80 פעמים בתחנות הרדיו השונות, נתון שכמובן לא כולל סך של כ–400 מיליון צפיות ביו–טיוב - שיא ישראלי. הזמר מכר יותר מ-200 אלף עותקים של חמשת אלבומיו, ובגיל 24 יכול לרשום לעצמו עוד שיא קטן: האומן הצעיר ביותר ש"עשה קיסריה".



את כל זה משיג אדם בלי לחשוף את עצמו. למעשה, הוא נותן למוזיקה שלו לדבר בעד עצמה. הראיון האחרון שלו התקיים לפני כשלוש שנים, וגם בו טרח לציין שאינו אוהב להתראיין. השתיקה התקשורתית שלו כל כך רועמת, עד שלא נותר אלא להניח כי מנהליו עופר מנחם ואסף אטדגי נוקטים את טקטיקת המאהב החמקן: אנחנו נברח וכך אתם תרצו בו יותר ויותר.





כוח נולד


אדם פרץ בשנת 2009 בתוכנית "כוכב נולד". הוא סומן כבר בתחילת הדרך כזוכה פוטנציאלי, אלא ששקר קטן בקשר לגילו (תקנון התחרות מאפשר השתתפות מעל גיל 16) אילץ אותו לפרוש מהריאליטי. "מאוד התבאסנו שעזב, הוא היה כוח, סיבה לצפות בתוכנית", נזכר יואב צפיר, עורך ובמאי "כוכב נולד". "למזלנו הייתה עונה חזקה, עם רוני דלומי, מיי פיינגולד ולירן דנינו. אבל בהחלט, מהשנייה הראשונה שעומר עמד על הבמה ושר את ‘אבא' של שלומי שבת הוא היה יוצא דופן, בכל קנה מידה. כישרון חד–פעמי בעוצמה הקולית, בקור הרוח. לא מתאמץ, יודע מה הוא רוצה, בטוח בעצמו, רואה את עצמו כזמר. אלו תכונות נדירות בגיל הזה, מה גם שלא ידענו את הגיל האמיתי אז. הוא נראה כבר אז בן 24. רוב הסיכויים שהיה זוכה בעונה".



צפיר מנתח את הנסיקה של אדם מאז הפריצה על הבמה בתוכנית שלו: "אלוהים נגע בו. יש לו קול יוצא דופן, אבל הוא הביא משהו חדש. יש המון זמרים בז'אנר המזרחי, הוא פתח אותו למקומות חדשים. היו זמרים כבדים כמו עופר לוי לפניו, עומר הביא משהו קליל, כמעט ערבי–טורקי. ובעיקר האופי שלו: נונשלנטי, לא מתאמץ, לא מזיע. הישראלים מאוד אוהבים את זה".



חגי אוזן, עיתונאי לשעבר, יועץ מוזיקלי ומנהל אומנים, בהם אייל גולן ונסרין קדרי, מסביר איך אדם נשאר בתודעה בלי חשיפה אישית בתקשורת: "בכל הופעה הוא מספק את הרגע שידברו עליו למחרת ברשתות - מבקש מכולם לצלם סטורי, מעלה אנשים לבמה. להיות בהופעה שלו זה כבר קטע חדשותי".


אסף אטדגי, מנהלו של עומר אדם. יח"ץ
אסף אטדגי, מנהלו של עומר אדם. יח"ץ


אומנים גדולים נבחנים גם על פי סרגל הזמן. מה נשאר מהשירים שלהם? מה אנחנו זוכרים מהם? עוד מוקדם מכדי לשפוט את אדם בעניין הזה, וייתכן בכלל כי המטרה הזו לא עומדת לנגד עיניו. "אם אגיד לך ‘הייתי בגן עדן' של שרית חדד, את מיד תדעי על מה אני מדבר, אבל תני לי עכשיו מהר שיר של אדם שאת לא שוכחת - לוקח לך רגע לחשוב", אומר אוזן. "לעומר עוד אין שירים קנוניים. שיטת העבודה הנוכחית היא להרביץ עכשיו, מה שנכון לרגע זה".

ב–24 בחודש יעלה אדם לבמה באצטדיון סמי עופר בחיפה. כל הכרטיסים להופעה הבודדת נמכרו בתוך שעה בלבד. לפני מספר חודשים קיים הזמר הצעיר חמש הופעות בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. גם במקרה הזה הוא היה סולד אאוט בתוך זמן קצר. בשל התסכול הרב בקרב המעריצים שנשארו בחוץ, החליטו מנהליו של אדם לפתוח הופעת ענק יחידה בסמי עופר. כאמור, הכרטיסים להופעה באצטדיון המכיל 30 אלף מקומות נמכרו גם הם במהירות. רשימת ההמתנה, על פי נתוני האתר למכירת הכרטיסים, מנתה כ–40 אלף איש.

אצטדיון הכדורגל החדיש אכלס הופעות של אומנים במסגרת 50 שנה לחברת אלביט, שבהן השתתפו ריטה, שלום חנוך, ברי סחרוף ושמעון בוסקילה, אבל אדם הוא הראשון שמקיים במקום הופעה פתוחה לקהל הרחב.

גם במקרה הזה מעריצים רבים התלוננו שאינם מצליחים להשיג כרטיסים. חלקם הגיעו עד לסבתו האומנית אביבה שמר, שמתגוררת בחיפה, בתקווה להשיג אחד כזה. בשוק השחור נמכרו כרטיסים במחירים מופקעים. חברת החשמל רכשה מראש כ–15 אלף כרטיסים לעובדיה. "שיטת השיווק שלו מדהימה", מסביר אוזן. "את פותחת לוח הופעות ורואה המון הופעות של שלמה ארצי, אבל הופעה אחת של עומר אדם. ואז את נכנסת ללחץ שאם לא תקני עכשיו לא יישאר לך. זה דומה לניהול של שרית חדד. כל כך הרבה שנים בטופ והיא עדיין אניגמה. לפני כן בצלאל אלוני עשה משהו דומה עם עפרה חזה. יש גם פה שבירה של תזה, שטוענת שצריך להתראיין הרבה כדי שידברו עליך. ברגע שיש לך את גלגלצ, אין צורך בתקשורת".

עומר אדם. צלם : שרון רביבו
עומר אדם. צלם : שרון רביבו


קולות החיילים

אדם חורך היום את הפלייליסטים, ונדמה שהיה בהם מאז ומעולם. אלא שהשיר הראשון שנכנס לפלייליסט הקשוח של התחנה הצבאית היה "שקט", אחרי שלהיטים גדולים לפניו נותרו בחוץ.

"הצטרפנו קצת מאוחר", מודה דלית עופר, מנהלת גלגלצ לשעבר וכיום עורכת ב"רדיו ללא הפסקה". "הצבעתי לו ב'כוכב נולד', אני חושבת שהוא היה מדהים. אין לי כל כך הסבר לטירוף, כי בסוף זו לא נוסחה. לא זיהינו את עוצמת התופעה וגם נדרשו כמה שנים להגיע אליה. היינו מאוד ערים לתוכנית ‘קולות החיילים' שייסדתי באותה תקופה, והבנתי שצריך לשמוע את רחשי הקהל. כשהתחלנו לראות שיש ביקוש לשירים שלו, גם אם הם לא נכנסו לפלייליסט, הבנו שמשהו אכן קורה שם".

"התקופה ההיא פחות מעניינת, מה שמעניין זה מה שקורה עכשיו", אומרת יסמין ישבי, עורכת המוזיקה הראשית של גלגלצ. "ההווה הוא חסר תקדים, גם שלמה ארצי בשנות ה–80 היה להיט, אבל זה יוצא דופן. במוזיקה ובתרבות אי אפשר לנתח רציונלית למה זה מתלקח. בעיני, זה מעבר לשירים טובים ויח"צ טוב, זה משהו שמזין את עצמו. לא היה דבר כזה כמו ההיסטריה סביב עומר אדם בעשור האחרון, ולדעתי גם לא בעשורים הקודמים".

"הוא מייצג דור", ממשיך יואב צפיר. "לא משנה אם מדובר במזרחי או באשכנזי, הם מעריכים אותו והוא מייצג אותם, דומה להם, הוא קולם. זה לא משהו שייעלם. לא יודע אם הוא יהיה כמו שלמה ארצי או אייל גולן, אבל הוא לא רחוק משם".

יש אדם נוסף שאחראי לחלק נכבד מההצלחה של אדם, ובכלל של זמרים מזרחיים לפניו, כמו קובי פרץ, אישתאר ומשה פרץ. קוראים לו ליאור זהרי, הוא בעלי VIP הפקות, ואם לא שמעתם את שמו עד היום, זה משום שהוא מעדיף להישאר בצל.

שלמה ארצי. יח"ץ
שלמה ארצי. יח"ץ


"זהרי החל לפני עשור את הטירוף של הבאת הזמרים המזרחיים להיכלי התרבות למיניהם", מספר אוזן. "הוא הבין שברגע שאתה ממתג זמרים, גם מהשורה השלישית והרביעית, בהיכל תרבות, זה כמו אש בשדה קוצים, הופך לסיפור הצלחה אדיר. הופעה בהיכל הפכה לעניין של יוקרה. זהרי יכול לעשות גם לך וגם לי הופעה במנורה, יש לו היכולות לפצח שוק. הוא נחבא אל הכלים, אבל הוא האיש שראוי לרוב הקרדיט. הוא עשה דברים שלפני כן לא עשו בז'אנר, אולי מלבד מה שעשה אבי גואטה עם שרית חדד".

גם קובי פרץ כבש אותנו בסערה בזמנו, כשרשם שיאי מכירות כרטיסים באולם שנקרא אז נוקיה. כשירד מהבמה לאחר שנידון למאסר, מי שנכנס לוואקום שנוצר היה אדם. "עומר הוא מודל משופר של קובי פרץ", אומר אוזן. "הוא ילד טוב בגוף של ילד רע, כפי שהעיד על עצמו בתחילת הדרך. חברמן, עשה צבא והגיע ממשפחה מכובדת. לא היה לו שום סטריאוטיפ של זמר מזרחי".

זמר מזרחי אבל אשכנזי, לא מהשכונה, אלא ממשפחה אמידה מאוד. האם ההפוך על הפוך הזה יוצר חלק מההיסטריה סביבו?

"אמא שלו פולנייה, אבא רוסי–קווקזי. הוא נולד בארצות הברית עם כפית זהב בפה. זו הקרקע שאפשרה לו לא לטרוף את הכל אלא לחכות, לעשות את זה ביס אחרי ביס. יש בציבור הגדרה מאוד רחבה לזמר מזרחי, וכנראה שהוא עונה עליה".

דורון מדלי הוא אחד ממכונות הלהיטים של אדם. אחראי בין היתר על "תל אביב" (שהפך להמנון הקהילה הגאה), "הופה" ו"היא רק רוצה לרקוד", הדואט עם ליאור נרקיס. אבי אוחיון, שכתב לפאר טסי את "דרך השלום", הזין את אדם ביותר מ–20 שירים, ביניהם "בוקרשט", "שקט", "אחרי כל השנים", "סיפור ישן" ו"מודה אני". אוחיון הוא לא רק כותב השירים העסוק במדינה אלא גם אחד מחבריו הקרובים של אדם. "לא יודע איך להסביר את התופעה הזאת, כאילו הביטלס הגיעו לארץ להופעה. כך או כך, הכי מגיע לו בעולם", הוא אומר.

אוחיון אחראי בין היתר על "שקט", השיר הראשון של אדם שנכנס לפלייליסט של גלגלצ. "גם אנשים שלא סבלו את הבכי שלו, אחרי השיר הזה הגישה שלהם השתנתה לגמרי. בגלגלצ התרחש המפנה. הוא זמר–על".

אתה עובד עם אומנים מצליחים: אייל גולן, הראל סקעת, דודו אהרון, משה פרץ. מה מיוחד באדם?
"אין הרבה זמרים שיכולים לשיר הכל. באלבום אחד עשינו חמישה שירים, אחר כך 11, אחרי זה עוד שמונה. בכל שיר שאני כותב, המחשבה היא קודם עליו. הוא גם אחד הזמרים היחידים שכשמביאים לו שיר בינוני, הוא הופך אותו ללהיט. כל שיר הוא מרים. אין הרבה כאלה. קשה לשיר ליד עומר, יש לו כוח בקול, הוא גונב את ההצגה".

אייל גולן, צילום: אלוני מור
אייל גולן, צילום: אלוני מור


החבר מהשכונה

עומר הוא "השכן ממול", זו השורה התחתונה שעולה משיחות עם חבריו. "כולם מתחברים אליו. הוא לא יפה מדי, גמד כזה, הכל יושב כאילו זה החבר שלך מהשכונה. לכל אחד יש חבר שהוא עומר אדם", מסביר אוחיון. "נפגשנו באיזה אולפן ועשיתי לו את השיר הראשון, הפכנו לחברים מאוד טובים. יש לו כריזמה בערימות".

קל לעבוד איתו?
"הוא אומר על כל שיר שאני כותב ‘מה זה החרא הזה?'. לא לוקח שום דבר ברצינות, זה לא חיים ומוות בשבילו. ואז אני משכנע אותו לשיר פעם אחת. את יודעת כמה ‘מה זה החרא הזה' הפכו ללהיטים?".

טוענים שאדם לא מתראיין, משום שהוא לא יוצא טוב מהשיחות האלו.
"זה שהוא לא מתראיין זה גאוני. יש אנשים שהראיונות לא עושים להם טוב, שהם לא העיפרון הכי מחודד בקלמר. עומר אינטליגנטי ברמה שאת לא מבינה. גם באנגלית הוא יכול להישמע כאילו עילג, אבל הוא יודע את השפה יותר טוב ממך. הוא פשוט עם מבטא קווקזי. לכל הזמרים יש סיפורי אימה על הילדות, שהם באו מלמטה, שהם היו בורחים מהחלון, עוני וכאלה. עומר בא ממקום הפוך לגמרי, מקום שלא חסר בו דבר. כל מה שהוא עשה זה פחות בשביל הכסף".

את השיר "בוקרשט" כתב אדם לחברים שלו מילדות. אוחיון: "איזה עוד זמר יכול להוציא שיר בשביל החבר'ה שלו כדי לשמח אותם? הכל הוא עושה בשביל הכיף שלו. גם על חשבון שיר שאנחנו דוחפים אותו לעשות. יש את אייל גולן ואחריו עוד מאה זמרים מזרחיים שכולם שרים יפה ומלא מצליחים, אבל שמענו את זה כבר. עומר הביא תדר אחר, צבע אחר, שאי אפשר להשוות לאף אחד. כשהוא פותח את הגרון, יש לו עוצמה בקול שמרגשת בכל מצב. גם מי שלא יכול היה לשמוע אותו בהתחלה התמכר אליו".

עומר אדם שר את "שני משוגעים" ברחוב בלונדון
עומר אדם שר את "שני משוגעים" ברחוב בלונדון


מה דעתך על ההשוואה לעופר לוי?
"היה לו קצת משהו עם הצליל הבכייני. הקריירה המוזיקלית של אדם אומנם התחילה עם 'וואי לי' ו'הופה' ו'נמס ממך', אבל מהר מאוד עברה לשירים מתחכמים יותר. הוא הפך מזמר נישה לזמר מיינסטרים".

מפרגנים לו בתעשייה?
"מפחדים לא לפרגן היום. אבל באמת, הוא חבר של כולם. קרה משהו בז'אנר המזרחי: הבינו שהם לא נלחמים אחד בשני אלא כוח אחד חזק".

יש שיאמרו שעומר אדם זו בכלל לא מוזיקה מזרחית.
"שנים אני נותן שירים לא מזרחיים לזמרים מזרחיים - וזה עובד. ‘אחרי כל השנים' זה שיר אמריקאי בכלל. הוא זמר מזרחי, אבל השירים עצמם במיינסטרים. גם היום המזרחית עצמה, הפרויקט של רביבו, יהודה קיסר, זה לא מעניין, זז הצדה. כבר שלוש שנים אף אחד לא שר מזרחית".

איפה נמצאת התרומה המוזיקלית שלו?
"זה כמו שאת אומרת יש ‘בלדות אייל גולן': שירים כמו ‘נולדת בשבילי', ‘צליל מיתר', בקונספט שהפזמון גבוה. יש דבר כזה שירי עומר אדם. סלסול כזה, דברים שהוא הכניס אותם. הוא לא מתעקש ולא מחפש את הלהיט, בגלל זה כל שיר שלו נהיה להיט. תביני, אין מצב ש–12 אלף איש מעלים סטורי ביחד בהופעה של מישהו אחר. זה כוח. כולם רוצים להיות בהופעה ולהבין על מה הבלגן. אנשים מתים להיות חלק מהטירוף, הם לא מצליחים להשיג כרטיס וזה מחרפן את אמא שלהם. למה כל המדינה רוצה ללכת? כי יש משהו שאי אפשר להשיג אותו".

אוחיון (40) מכיר את אדם מאז שיצא מ'כוכב נולד'. "אני חבר שלו ויכול לדבר איתו על כל מה שעובר עלי כאילו הוא בגילי", הוא מספר. "יש אבקת קסמים שנגעה בו. כולם אומרים שמגיע לו. אבא שלו מלווה אותו מתחילת הקריירה, אמא שלו היא מטפלת הוליסטית ואחראית לצד הרוחני. הם שני הפכים והוא קיבל בבית את הכל, מזו ומזה. תראי איזה ילד יצא, אחלה גבר שבעולם".

עומר אדם. יוטיוב
עומר אדם. יוטיוב


שמירה צמודה

אדם גדל במושב משמר השבעה למשפחה בעלת עבר צבאי מפואר. אביו הוא רס"ן במיל' יניב אדם, לשעבר סגן מפקד סיירת שלדג וסמג"ד בצנחנים. סבו הוא אל"ם שמואל אדם, ששירת בצנחנים ובעוצבת האש והיה סגן מפקד הימ"מ ומפקד מחוז ירושלים ויו"ש של משמר הגבול. שמו של האב נקשר בפרשיות בעלות פרופיל ביטחוני, כשחקירה משטרתית נפתחה נגד חברת דיפנסיב שילד, שבבעלות גל הירש (יניב אדם הוא אחד משותפיו), המספקת ציוד צבאי למדינות בעולם. בין בני המשפחה גם האלוף יקותיאל (קותי) אדם ז"ל (בן דוד של סבו), שנפל במלחמת לבנון הראשונה, ובנו - האלוף במיל' אודי אדם, שהיה מפקד פיקוד הצפון במלחמת לבנון השנייה.

השמירה הצמודה של אביו ומנהליו היא בין היתר הסיבה לכך שאדם לא זוכה לכותרות שליליות. "אבא שלו היה רגוע בכל פעם שידע שהוא מסתובב איתי", אומר אוחיון. "זה היה הדבר הכי חשוב מבחינתו, שהילד לא יידרדר לשטויות".

"כשאתה רואה את האבא, אפשר להבין מאיפה בא עומר, ואיזה חינוך קיבל. מעץ תפוזים לא גדל מנגו", אומר שמעון עוקשי, חבר נפש של אדם ומוזיקאי בעצמו. "היינו הולכים לחפלות אצל סבא שלו בבית. האמא שרון מדהימה ונותנת לו תמיכה אדירה. גם האחים הקטנים, רועי וגל, הם ילדים מקסימים. אם המעריצים היו מכירים אותו באמת, הוא היה ממלא גם מאה אלף מקומות. הוא תמיד מדבר בגובה העיניים ונשאר אותו בן אדם. הוא שומר על עצמו, זוכר מי החברים שלו ומתנהל בצניעות. זמר אמיץ שלא הולך אחרי העדר. אוהב דברים שונים, לחדש, זמרים הולכים אחריו".

עוקשי מנסה להשוות בין עומר שלפני ההצלחה וזה שאחריה, אבל רואה את אותו אדם. "בילינו כמעט כל יום ביחד", הוא נזכר. "אנחנו מכירים המון שנים והוא לא השתנה. הוא היה כל יום אצלי בבית, בא אלי אחרי הצבא, פרגן ועזר לי תמיד, גם במוזיקה. מקיפה אותו פמליה של החברים שגדלו איתו בשכונה. מי ששומר עליו זה אבא שלו. האמת שהוא כבר ילד גדול ויודע מה מותר ומה אסור.

"כרגע אין לו זמן לנשום, אז לא דיברתי איתו שלושה חודשים, אבל הוא לא שוכח את החבר'ה שלו. אם חבר מגיל 17 ירים אליו טלפון, הוא תמיד יענה. יושבים איתו ואחרי רבע שעה מבינים שנעלם הסלב. יש לי שכן שחולה במחלה קשה, ביקשתי מעומר שיעשה לו סרטון ליום ההולדת. הוא אמר לי: ‘מה זה סרטון? אני בא אליך, נשב איתו, מה שהוא רוצה באהבה'. הוא פינה את הזמן ונפגש איתו".

"הוא הסתובב עם החברים שלו ממשמר השבעה אצלנו בתיכון", מספרת מ', שלמדה במקיף רמת גן ומגלה שהבנות אהבו אותו אף על פי שהיה נער מחוצ'קן וביישן. "הוא היה שובב, לא כוכב, מלווה את כל הבנות הביתה תמיד. היו חפלות בחצרות ברמת עמידר עם מיקרופונים, קריוקי ועניינים, והם היו שרים ועושים שמח. יש לי חברות שעד היום בקשר טוב איתו, דחפו אותו להשתתף ב'כוכב נולד'".

עומר אדם ב"כוכב נולד". יוטיוב
עומר אדם ב"כוכב נולד". יוטיוב


אמצע הדרך

"הוא לא פונה לקהל של ילדים ולא למבוגרים אלא לשניהם ביחד, ועושה את זה יפה", אומר אביהו מדינה, שמכיר את אדם מגיל 5. "היינו מתאספים בכל שישי בצהריים ועושים חפלות. הוא התחיל עם כלי הקשה. הסביבה שלו הייתה של מבוגרים, לא של ילדים. אולי זה מסביר מדוע הוא עושה דברים גם לאוזן של מבוגרים. ותראי איך פרץ דרך: גם כשהוא מופיע בפני ילדים בפסטיגל הוא מצליח לגרום להם לא להופיע בשבת".

ההופעה של אדם בפסטיגל היא תופעה מעניינת. הקהל שלו לא מורכב מילדים צעירים. סטטיק ובן–אל, לצורך העניין, מכוונים יותר למעריצים שמגיעים לאירוע. בקהל של אדם נמצאים בעיקר בני גילו. אבל לא רק שהופעות הפסטיגל בשבתות בוטלו לבקשתו, בפעם הראשונה בהיסטוריה, אלא שהזמר שבר שיא של כל הזמנים בשכר שקיבל אומן בחגיגת חנוכה המסורתית: יותר ממיליון שקל.

"עומר בחור חכם, ויש לו יועצים חכמים", אומר מדינה. "הוא מאוד ריאלי בעולם הזה, פחות פנטזיונר. לא איש של חלומות, חי במציאות. מנסים להשוות אותו לזהר ארגוב או לעופר לוי, אבל יש שוני. הוא יושב במרכז המפה וזה ניבט גם מהשירים שלו. השיר עם שלמה ארצי היה רק בשביל פרסום, הוא לא הוסיף לו הצלחה".

מה הוא צריך לעשות כדי להמשיך להצליח?
"לא לעשות שטויות. מבחינת חומרים מוזיקליים, להמשיך באמצע הדרך. יש לו הכל מכל".

את אדם נוטים כאמור להשוות לא פעם לזהר ארגוב, מי שחצה מגזרים ועדות אף הוא. אשר ראובני, אמרגנו של המלך, אומר: "זהר לא התנסה בפתיחת קופות כאלה, וזו גם תקופה אחרת. הוא כן ביצע שירים יפים והיה לו קול יפה. היו לו הרבה מאוד קאברים, לעומת זאת אצל אדם הכל מקורי וחדש. הוא בכלל לא מתראיין, וזה נפלא. כל המדינה כמרקחה וקולו לא נשמע".

ראובני מוסיף: "הוא ילד צעיר ממשפחה מכובדת. הניהול נבון ונכון, והתוצאות נראות. ראיתי אותו כמה פעמים בהופעות. מה שקורה איתו זה לא אמיתי. לא יודע אם תהיה בעתיד כזו הצלחה. שיר כמו ‘עולה לי', אני רוצה לראות את שלמה ארצי שר אותו. להיט ויראלי, הוא פגע. המבקרים הם לא הידענים הכי גדולים. הציבור הוא בסופו של דבר זה שמחליט. יש מישהו שאפשר להשוות אליו? לא. סגר סמי עופר בשעה".

אצטדיון סמי עופר. יח"צ
אצטדיון סמי עופר. יח"צ


יותר קל לזמרים מזרחיים היום?
"התקשורת לא הכי פרגנה אז לזהר. רק אחרי שהוא מת התחיל הטירוף. פעם חשבו שמוזיקה מזרחית היא לא ישראלית. היום זו המוזיקה המרכזית והתקשורת והממסד לא מבינים. עומר אדם, אחת ולתמיד, לא עושה מוזיקה מזרחית, אלא מוזיקה ישראלית".

חגי אוזן מוסיף: "הקהל שלו מאוד דומה לו. הם לא רואים מישהו מעליהם, הוא נותן להם את התחושה שהוא מאוד נגיש. הוא שלמה ארצי של המזרחית במובן של השירה בציבור. מה שלמה ארצי עושה? אומר לקהל ‘שירו איתי' ויורד למטה. יש לו עוצמה בגרון, צבע קול מיוחד ששייך לו, ובחירת שירים מעולה. המנהלים שלו גם עשו מהלך חכם: שברו את התדמית של הזמר הלא חכם. זוכרת את החיקויים שלו ב'ארץ נהדרת'? הוא התנתק מהתדמית הזו. יצר מוזיקה יותר מתוחכמת והוכיח שאולי טעינו לגביו".

הדואט עם שלמה ארצי לא התקרב להצלחה של "שני משוגעים", אבל קירב אותו למיינסטרים.
"הוא שבר תקרת זכוכית שאף אחד לפניו בז'אנר לא שבר. כולם רצו לעשות דואט עם שלמה".



בוקר טוב מאוד

אדם התגורר עד לפני כשנה ביחידה נפרדת של בית הוריו במשמר השבעה. הוא עזב את הקן ומתגורר בתל אביב, רווק מבוקש. מ–2015 היה בזוגיות עם רומי עפרון, אבל השניים נפרדו לאחרונה.

בשנה שעברה נבחר לפרזנטור הישראלי של המותג "מנגו מן" תמורת סכום של יותר ממיליון שקל. לאחרונה עלה קמפיין גדול בהשתתפות אדם וגידי גוב של חברת בזק, שעליו הרוויח על פי הערכות שונות 800–900 אלף שקל, אחרי ששלשל לחשבונו סכום משוער של מיליון שקל בגין מסע ההופעות הצפוף ביום העצמאות. למעשה כל המדינה מזמזמת את "בוקר טוב", הפרסומת שאדם הצליח להפוך ללהיט ויראלי.

בינתיים, סיבוב ההופעות שתוכנן בארצות הברית בוטל בגלל עניינים טכניים, אשרות כניסה למדינה עבור נגניו של אדם. עשרות אלפי מעריצים ממתינים מעבר לים בכיליון עיניים.