במסגרת מתווה ה-70: שרת המשפטים איילת שקד אישרה היום (חמישי) את בקשת החנינה של הזמר קובי פרץ, בניגוד לחוות הדעת של אנשי המקצוע במשרדה. כעת הכדור עובר לידיו של הנשיא ראובן ריבלין, ועצם אישור הבקשה מותנה בחתימתו. 
כזכור, בתחילת החודש שעבר דווח כי על פי ההערכות, פרץ והשר לשעבר סטס מיסז'ניקוב ישתחררו מהכלא כחלק מהחנינות הצפויות בחגיגות ה-70. במסגרת ׳מתווה ה-70׳, שגיבשו נשיא המדינה ריבלין ושרת המשפטים שקד, השימוש בסמכות החנינה יהיה רחב מן הרגיל, ויינתן משקל מיוחד למאפיינים ולנסיבות אישיות ומשפחתיות, וכן לתהליכי טיפול ושיקום, אך לא תינתן חנינה כללית גורפת. החנינות יינתנו רק לאחר הגשת בקשת חנינה, שקילת כל מקרה לגופו, ולאחר קבלת חוות דעת שרת המשפטים, כל זאת כדי להבטיח שחנינות שיינתנו במסגרת ׳מתווה ה-70׳ לא יסכנו את הציבור, ולא יפגעו באכיפת החוק. 
ככלל, לא תינתן חנינה לאסירים שהורשעו בעבירות רצח והריגה, עבירות בטחון עבירות מין ועבירות הנתונות לסמכות בית הדין הצבאי. במקביל ל׳מתווה ה-70׳ תימשך כרגיל בחינת בקשות החנינה המוגשות על ידי כל אדם, במסגרת סמכות החנינה הכללית הנתונה לנשיא המדינה.

כזכור, בחודש מאי אשתקד הורשע פרץ בחמישה מקרים של העלמת מס של מיליוני שקלים שקיבל בגין הופעותיו. בהעלמת מס בהיקף של 5.8 מיליון שקלים ובדיווחים כוזבים למס הכנסה בשנים 2009-2005. באותו משפט השופטת גזרה עליו שנתיים מאסר בפועל ו-175 אלף שקלים קנס בנוסף לשלוש שנות מאסר על תנאי. זאת מול בקשת המדינה להטיל עליו ארבע שנות מאסר. במהלך הדיונים על הערעור, רמז פרץ כי מי שהביא אותו למצב הזה הוא אמרגנו לשעבר שהפך להיות עד מדינה, יוחאי יעיש. "הטעות היחידה בחיי היא שבחרתי להיות עם מי שהייתי איתו. אומרים שאישה יודעת אחרונה שבעלה בוגד", אמר הזמר לשופטים.