שר האנרגיה, יובל שטייניץ, אמר הבוקר (שישי) לכאן ב' על טרור העפיפונים בעוטף עזה כי "יש לנו אמצעים אנחנו יכולים ליירט את מפריחי העפיפונים כאשר מגדירים את זה כפעולת טרור אז ברור שצריך גם להשתמש בנשק כדי למנוע אותה. אני חושב שקצת הופתענו מהטרור החדש וזה לוקח שבוע שבועיים להבין וטוב שנפל האסימון בצה"ל וצריך לעשות הכל כדי להפסיק את הדבר הזה. מי שבא לחצות גדר גבול מי שבא להצית שריפות באמצעות מתקנים מעופפים הוא לא מפגין שוחר שלום אלא אדם שבא לאלימות ובטרור". 



השר שטייניץ התייחס גם לאבו מאזן ונאומו האנטישמי השבוע. "אני רוצה להזכיר שבעזה זה הסימפטומים אבל מישהו יצר את המצב הזה. החמאס יצר את זה ואותו מנהיג אנטישמי שקוראים לו אבו מאזן. הוא בכוונה תחילה מכניס את תושבי עזה למצוקה הוא מונע תוספת חשמל, תוספת מים, מונע תרופות. אני חושב שצריך להיות שינוי מדיניות. אני הייתי הראשון השבוע שאמר לפלסטינים להעיף את האנטישמי לכל הרוחות ומי שאומר אמירות כאלה אם מישהו שולל את זכותו של העם היהודי למדינה משלו, אם מישהו מציג את העם היהודי כעם זדוני שיש להיפטר ממנו, אז זה בעיניי לא פחות גרוע מטרור".



"אולי צריך לשקול להטיל על אבו מאזן מצור כמו שהטלנו על עראפת", הוסיף, "אני לא נכנס למה שקורה בקבינט. יכול להיות שהגיע הזמן להגיד לאבו מאזן שהוא לא יוצא מהגדה המערבית ולא נכנס ולא יוצא עד שלא יתנצל ויחזור בו מדבריו. זה יעורר לחצים מכל העולם עליו זה יראה לכולם שיש פה מנהיג פלסטיני שוחר אנטישמיות, שבינו לבין כבוד הדדי ודו קיום אין דבר וחצי דבר".