בהצהרה החותמת של כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית שהסתיים הבוקר (שישי) נאמר כי היחסים עם בין העם הפלסטיני לישראל "מבוססים על מאבק בין עמנו ומדינתו הנתונה תחת הכיבוש לבין כוח הכיבוש", והמועצה קראה לשקול מחדש את כל המחויבויות העומדות בניגוד ליחסים אלו. בהתחשב בהתכחשותה של ישראל לכל מחויבויותיה הכלולות בהסכמים עליה חתמה עם הפלסטינים וביטולם על-ידה באופן מעשי, כך נאמר, החליטה המועצה על ביטול הסדרי תקופת הביניים שנקבעו בהסכמי אוסלו.



"תקופת המעבר שנקבעה בהסכמים שנחתמו באוסלו, בקהיר ובוושינגטון, על המחויבויות הכלולות בהן, חדלה בזאת מלהתקיים", הכריזה המועצה. המועצה הצהירה גם במפורש על הקפאת ההכרה בישראל והתנייתה בהכרה ישראלית במדינת פלסטין בגבולות 1967, בביטול סיפוח מזרח ירושלים ובהקפאת ההתנחלויות.



סעיף נפרד הוקדש לעניין התיאום הביטחוני בין הרש"פ לישראל וליחסים הכלכליים ביניהן. ההחלטה הדגישה את ההכרח לממש את ההחלטות האחרונות שקיבלה המועצה המרכזית של אש"ף "להפסיק את התיאום בכל צורותיו, ולהשתחרר מיחסי התלות הכלכליים" שנקבעו בפרוטוקול פריס, הנספח הכלכלי של הסכם קהיר ממאי 1994 (מכונה גם "הסכם עזה ויריחו תחילה", שהיה הסכם הביניים הראשון בתהליך אוסלו, לאחר החתימה המפורסמת בוושינגטון על הצהרת העקרונות בספטמבר 1993 - י.ר).



השתחררות זו כוללת, נאמר, הטלת חרם כלכלי על "מוצרי הכיבוש", לצד פיתוח מוצרים על-ידי התעשייה המקומית שיסייעו לבסס את עצמאות הכלכלה הפלסטינית וצמיחתה. המועצה החליטה גם לאמץ את החרם הכלכלי על ישראל במסגרת תנועת ה-BDS, וקראה למדינות העולם להטיל סנקציות על ישראל במטרה "להרתיע אותה מהמשך הפרותיה הבוטות של החוק הבינלאומי, ולעצור את פגיעתה המתמשכת בעם הפלסטיני".



כמו-כן נאמר בהחלטה כי המטרה היא עצמאות מדינת פלסטין, ומכאן כי יש לעבור משלב הממשל העצמי (הרשות הפלסטינית) לשלב המדינה הנאבקת למען עצמאותה. ההחלטה קוראת לקהילה הבינלאומית לשאת באחריותה ולפעול לסיום הכיבוש ולאפשר למדינת פלסטין לממש את ריבונותה המלאה, כולל בשטחי מזרח ירושלים. בזירה הבינלאומית החליטה המועצה להעמיק את הפעילות הפלסטינית במישור הדיפלומטי במטרה להרחיב את ההכרה הבינלאומית במדינת פלסטין, ובכלל זה לקדם את הניסיון להצטרף כחברה מלאה באו"ם. עוד קראה לפעול מול מנגנוני המשפט הבינלאומיים בקשר להפרות החוק של ישראל, ובמיוחד לפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בעניין פשעי המלחמה של ישראל.



המועצה חזרה על ההתנגדות להצהרת טראמפ בעניין ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית אליה, ובהתייחסות מרומזת ליוזמה האמריקנית המתגבשת בחודשים האחרונים הדגישה את התנגדותה לפתרונות המבוססים על מדינה פלסטינית בגבולות זמניים, ולסילוקן של סוגיות הפליטים, ההתנחלויות וירושלים והגבולות משולחן המשא ומתן.