בצל המתיחות בצפון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום רביעי הקרוב במוסקבה, על מנת לדון בהתפתחויות האזוריות. 
הנשיא הרוסי הזמין את רה"מ להשתתף עמו במצעד יום הניצחון על גרמניה הנאצית. לאחר המצעד ייפגש ראש הממשלה עם הנשיא בקרמלין, זאת בהמשך לשיחה הטלפונית שהתקיימה בין השניים ביום שני השבוע, בה קבעו להיפגש בהקדם.
לאחרונה משרד ההגנה של רוסיה הודיע כי יעביר בעתיד הקרוב מערכות הגנה אוויריות חדישות לסוריה, כך לפי סוכנות הידיעות RIA. רוסיה התכוונה בעבר למכור לסוריה את טילי ה-s-300, אולם ב-2013 הקפיא פוטין את העסקה על רקע התנגדות ישראלית. לאחר התקיפה המערבית כנגד מתקני הנשק הכימי של משטר אסד ב-14 באפריל הצהירו בכירים רוסים כי רוסיה שוקלת מחדש להעביר לסוריה את המערכת. 

נושא נוסף שאליו יתייחסו, ככל הנראה, המנהיגים, הוא המתיחות בין ישראל לאיראן. פקיד רוסי אמר אמש כי מוסקבה וטהרן יהדקו את הקשרים ביניהן אם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יפרוש מעסקת הגרעין האיראנית. העיתון האמריקאי "ניוזוויק" דווח ביום שישי, כי בעלות הברית האירופיות של וושינגטון כבר פועלות לשמור על ההסכם והציעו אופציה של דיון מחדש על סעיפים בו, כדי לרצות את טראמפ.

טילי s-300. צילום: רויטרס
במקביל, בכירים רוסים ציינו כי ארה"ב והאירופים אינם יכולים לשאת ולתת על העסקה בלי מעורבותה של מוסקבה, וכיום הם מציעים כי רוסיה תשמור על חלקה בהסכם, אשר הסיר את הסנקציות הכלכליות הבינלאומיות נגד איראן.
בתוך כך, מוקדם יותר היום נעצרו מנהיג האופוזיציה הרוסית אלכסיי נבאלני, ולמעלה מאלף מתנגדי משטר, במהלך ההפגנות שמתקיימות במדינה פוטין, לקראת השבעתו לכהונה הרביעית כנשיא. נבלאני קרא לצאת להפגנות בלמעלה מ-90 ערים ועיירות במדינה, נגד מה שהוא מגדיר כ"שלטונו של הצאר" פוטין. "אנחנו נכריח את השלטון, המורכב מנוכלים וגנבים, להתחשב גם במיליונים שלא הצביעו בעד פוטין", אמר.