לאחר יומיים אדירים שהתקיימו באזור ירושלים וצפון הארץ, הג'ירו ד'איטליה הגיע היום (ראשון) לדרום הארץ, כשהקטע השלישי של המרוץ היוקרתי יצא לדרך מבאר שבע, כשהוא כולל רכיבה של 226 ק"מ עד לנקודת הסיום באילת. לאחר שניצח אתמול את המקטע שבין חיפה ותל אביב, איליה ויויאני האיטלקי עשה זאת שוב וסיים ראשון גם את החלק הדרומי בזמן של 5:02:09 שעות.



לאחר קטע הפתיחה שלשום בירושלים, שבו ניצח אלוף השנה שעברה טום דומולין, הג'ירו הגיע אתמול למישור החוף. הרוכבים יצאו לדרך בחיפה ונסעו צפונה לעכו, לפני שחזרו דרומה עד לקו הסיום בתל אביב לאחר רכיבה כוללת של 167 ק"מ. ויויאני ניצח בקטע בזמן של 3:51.20 שעות.



צילום: יונתן זינדל, פלאש 90




צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


לאחר שסיים שתי שניות בלבד אחרי דומולין בקטע נגד השעון בירושלים, רוהן דניס לקח אתמול את החולצה הוורודה של המוביל בדירוג הכללי הודות לנקודות הבונוס שאסף בספרינט הביניים. דניס מחזיק ביתרון של שנייה על דומולין, בעוד אלוף הטור דה פראנס כריס פרום, שמקווה לזכות בג'ירו לראשונה, נמצא בפיגור של 38 שניות מהפסגה לאחר שאיבד זמן יקר בקטע הפתיחה.



קבוצת האופניים הישראלית "סייקלינג אקדמי" מתחרה לראשונה במרוץ גרנד טור (טור דה פראנס, ג'ירו ו־וואלטה אספניה). גיא ניב וגיא שגיב הפכו ביום שישי לרוכבים הישראלים הראשונים אי פעם המשתתפים באחד משלושת מרוצי האופניים היוקרתיים בעולם. הרוכב הקנדי של סייקלינג אקדמי גיום בויבין בלט בקטע השני כשיצא להתקפת סולו כ־50 ק"מ לסיום השלב. הוא נתפס על ידי שאר הרוכבים כ־16 ק"מ לסיום.



סייקלינג אקדמי הייתה פעילה מהדקות הראשונות של המרוץ שהוזנק מאצטדיון סמי עופר, כששגיב וניב מנסים להיכנס לבריחה, שכללה בסופו של דבר שלושה רוכבים, ובהם בויבין. "ניסינו להיות קרובים לבריחה, שגיב ואני, אבל היה קצב אכזרי", אמר אתמול ניב. "בפיניש הייתי צריך לשמור על עצמי נקי מנפילות. האם זה היה שלב מוצלח עבורנו? כן ולא. אנחנו תמיד רוצים להשיג יותר ויש עוד מרוץ ארוך".



לאחר הקטע השלישי יזכו הרוכבים ליום מנוחה. הג'ירו יתחדש ביום שלישי בסיציליה והמרוץ יגיע לסיומו ברומא ב־27 במאי לאחר 21 קטעים. "היה מדהים היום. הסתכלתי ולא האמנתי שאני מתחרה בישראל", אמר שגיב. "זה הרגיש פשוט מטורף לאורך כל הדרך. היו רגעים שלא הרגשתי כאב, הרגשתי בעננים. היה כיף גדול".