בוקר מתוח: דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר הבוקר (חמישי) בשיחה שקיים עם הכתבים הצבאיים כי "מזה מספר שבועות, כחודש, אנחנו במבצע רחב היקף במטרה לשבש תקיפה של כח קודס. פעלנו מספר פעמים מול פצצות איראניות מתקתקות". הוא הסביר: "הלילה כח קודס ביצע פיגוע, ניסיון חמור ביותר לפגוע בישראל". לדבריו, הם לא הצליחו להשיג התוצאה שרצו. "כ-20 רקטות שוגרו ואף אחת מהן לא נפלה בשטח ישראל", אמר, "כיפת ברזל יירטה רקטות. אין נפגעים ולא נגרם כל נזק למוצבים".
 
ירי הרקטות מסוריה לעבר ישראל
"מדובר בהישג למבצע השיבוש הישראלי, כדי למנוע הישגים מהצד השני ואנחנו מסכמים את זה כהצלחה", אמר מנליס, "זו עזות מצח של כח קודס וקאסם סולימאני". הוא הוסיף: "אני רוצה לבטא הרבה הערכה לחיל האוויר להגנ"א פצ"ן ואמ"ן שהצליחו לצמצם האירוע". תא"ל מנליס ציין כי "צה"ל ביצע הלילה עשרות תקיפות נגד יעדים איראנים בסוריה, זו התקיפה הישראלית הנרחבת ביותר מזה עשרות שנים. מדובר בעשרות מטרות של כח קודס איראני, בהן אתרי מודיעין ולוגיסטיקה, מחנות, אתרי אחסנת נשק, עמדות תצפית ועוד. תקפנו את הרכב ששיגר הרקטות לישראל".
אחרי התקיפה: צה"ל פרסם סרטון אילוסטרציה ובו תקיפת משגר המכוון לעבר ישראל
 
דובר צה"ל ציין כי "הצבא הסורי ירה מטחים משמעותיים של טילים נגד מטוסים, וחמש סוללות סוריות שירו עשרות טילים, הותקפו גם הן, וכל מטוסינו שבו בשלום". הוא הוסיף: "אנחנו ממשיכים לשמור על מוכנות וכוננות - כח קודס בחר לפעול במרחב הלא נכון ולא נשלים עם נוכחות איראנית בסוריה". הוא אמר כי "כח קודס שילם הלילה מחיר כבד מאוד. ראינו הוכחה לעוצמה המודיעינית והאווירית לצה"ל".
 
"פעלנו באחריות הגדולה ביותר כדי לאפשר שיגרה וההנחיות לעורף הן שיגרה", אמר, "באזור רמת הגולן מותרות התקהלויות עד אלף איש". הוא ציין כי "פנינו אינן להתדרדרות ורמת הגולן היא אחד המקומות הכי מוגנים שיש". לדבריו, יש לישראל יכולות נוספות. "הרקטות שוגרו על ידי פעילים ממליציות שיעיות ממרחק של 30-40  קילומטרים מפאתי דמשק, ומדובר באמל"ח איראני", הסביר, "אף אחת מהרקטות לא נגעה בקרקע - מדובר בגראדים ופאג׳ר 5. בנוסף, בוצע גם ניסיון לירי של אוראגון".
 
תא"ל מנליס ציין כי "אנחנו רואים בסורים אחראים למה שקורה בסוריה ולאיראנים ייקח הרבה זמן לשקם התשתיות שנפגעו". הוא הוסיף: "פגענו במה שתיכננו לפגוע ומי שעומד מאחורי האירוע הוא קאסם סולימאני". הוא סיכם את דבריו ואמר כי נמסרה הודעה לרוסים לפני התקיפה. "פעלנו מול פצצות מתקתקות איראניות מספר פעמים והיו איראנים במעגלי הפיקוד והשליטה של הירי".

מפת אילוסטרציה של התקיפה

בין המטרות שהותקפו: הרכב שממנו נורו הרקטות לעבר ישראל

מוקדם יותר היום, דובר צה"ל אמר בשיחה נוספת שקייהבוקר (חמישי) בשיחה עם כתבים כי אף אחד מהרקטות ששוגרו לא פגעה בשטח ישראל. הוא הוסיף כי ארבע רקטות יורטו, בעוד שהיתר נחתו בשטח סוריה. תת אלוף רונן מנליס הוסיף כי לאחר האירוע, בוצעו אחד מהמבצעים האוויריים הגדולים בעשרות השנים האחרונות, במהלכו הותקפו עשרות יעדים ומטרות של כוח קודס באיראן. בין המטרות: מפקדות, מוצביים צבאיים, מחסני נשק ועמדות וגם הרכב שממנו ירו רקטות לעבר ישראל. 
עוד נמסר כי בירי לעבר ישראל נעשה שימוש בתחמושת איראנית וכי הוא בוצע על ידי מליציות שיעיות בחסות האיראנים עם מומחים מחיזבאללה. במעגלי הפיקוד היו קצינים מכוח קודס. במהלך הלילה עברה אזהרה לסורים שלא ייכנסו גם הם לתוך האירועים, אבל לאחר שהם ירו עשרות טילים נגד מטוסים לעבר מטוסי חיל האוויר, הושמדו חמש סוללות.
מנליס הוסיף כי במהלך החודש האחרון, סוכלו ניסיונות רבים של כוח קודס לתקוף את ישראל, ובתקיפה היום הם לא הצליחו לעמוד במשימות ששמו לעצמם. הוא ציין כי אף רקטה לא פגעה בשטח ישראל וכי צה"ל פעל נגד מטרות הקשורות להתבססות האיראנית בסוריה וגרם לנזק רב. "אנחנו ערוכים להמשך וכל ניסיון לפגוע בכוחות צה"ל ייענה בתגובה חמורה", סיכם וציין: "פנינו אינן להסלמה או התדרדרות. אנחנו לא מעוניינים אבל במצב כזה, והפעולה הלילה סיכלה יכולות איראניות על אדמת סוריה".