במשך שנים זעקו חקלאים על אוזלת ידה של המדינה בהגנה על שטחי חקלאות ומרעה שנתונים תדיר לפשיעה לאומנית המאיימת על החקלאות היהודית במדינה. שדות הוצתו, עדרי בקר נגנבו ויבולים רבים הושמדו או נבזזו. בהנחיית שרת המשפטים איילת שקד ובעקבות לחץ של הפורום המשפטי לישראל ושל החקלאים הוחלט היום (חמישי) להקצות שלושה פרקליטים מפרקליטות המדינה לטובת ליווי המשטרה בתיקי הטרור החקלאי. מטרתם של הפרקליטים היא לסייע למשטרה להרחיב, לנפח ולהחמיר את סל העבירות שיוגש נגד העבריינים, שעד לאחרונה יצאו בעונשים סמליים על מעשיהם החמורים. 
 
לטענת גורמים במערכת המשפטית, העונשים הקלים נובעים מחוסר מומחיות והתמקצעות של הפרקליטים בתחום ייחודי ומורכב זה, ומתוך אי הבנת הסכנה האסטרטגית לחקלאות הישראלית. מעבר לכך, רבות מעבירות אלה כלל לא הגיעו לידי הפרקליטות וטופלו על ידי התביעה המשטרתית עקב התפיסה כי מדובר בפשיעה קלה בלבד.
 
בפורום המשפטי למען ישראל עקבו אחר פסקי הדין בשנים האחרונות וגילו כי גם כאשר נתפסים העבריינים, מוגשים נגדם כתבי אישום שמסתיימים בקנס ולכל היותר במאסר על תנאי. לטענת הפורום המשפטי, ייחוד פרקליט מלווה לטיפול בתחום הכלכלי נוסה בין השנים 2007 ל2012 והצליח להרתיע את העבריינים ובכך להוריד ב50% את היקף הפשיעה הלאומנית.
 
גורמים בפרקליטות מחוז צפון אומרים ל'מעריב' כי לאחרונה הפרקליטות החלה לדרוש עונשים כבדים יותר, ולפני כחודש בעקבות כך ניתן גזר דין שהטיל 57 חודשי מאסר על גנב עזים סדרתי. אתמול התקיים דיון בועדת השרים למיגור האלימות בנושא הפשיעה החקלאית. שקד אמרה בדיון כי שוחחה על הנושא עם נשיאת העליון  אסתר חיות וסיכמה איתה כי נושא הפשיעה החקלאית ייכנס להשתלמויות שיסייעו להתמודד עם התופעה. "החקיקה קיימת, צריך לאכוף אותה", אמרה שקד.