גוגל הודיעה אתמול, באתר הבית שלה, על רכישת חברת VELOSTRATA הישראלית. הסכום לא נמסר, אולם על פי הערכות זהירות, מדובר בסכום סביב ה-150 מיליון דולר. החברה, שנוסדה בשנת 2014, פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לארגונים להעביר בצורה מהירה ופשוטה מידע המצוי במאגר ה-DATA של החברה לענן. למרות שהעסקה נחתמה, סגירת הפרטים הסופיים תתרחש רק במהלך ברבעון השלישי של השנה. חברת VELOSTRATA יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד יונתן אירם וניר דגן ואת המשקיעים ייצג עו"ד איתי פרישמן, כולם ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל שות'.



החברה נוסדה על ידי איסי בן שאול ועדי שיסד את החברה ביחד עם עדי דגני. בן שאול משמש כמנהל החברה הממוקמת בנתניה ומעסיקה כמה עשרות עובדים שרובם עוסקים בעבודות מחקר ופיתוח. מאז הקמתה החברה גייסה כ-30 מיליון דולר. באתר של גוגל, בן שאול מצוטט כמי שאומר בין השאר "כשהתחלנו את החברה היה לנו מטרה אחד לפשט את המעבר של מאגרי מידע לענן . כדי ליישם את המטרה ריכזנו צוות של מומחים שעמלנה כדי לפתח את טכנולוגיה פורצת דרך מתאימה. נכון לעכשיו העברנו את מאגרי המידע של חברות רבות לענן".



אייל מנור סגן נשיא הנדסה בגוגל אמר לגבי החברה הנרכשת, "בעקבות הטכנולגיה של החברה ניתן להבעיר מאגרים גדולים לענן וחזרה". בן שאול הוא משקיע הייטק סדרתי, עם מספר אקזיטים מוצלחים. הוא היה בין מייסדי חברת ההייטק ACTONA שנמכרה לסיסקו בשנת 2004 ובין מייסדי WANOVA אשר נמכרה ל VMWARE בשנת 2012.