שר הביטחון והרמטכ"ל משה (בוגי) יעלון גיבה היום (חמישי) את התקיפה הישראלית בסוריה ובירך על ההתנהלות של צה"ל. "הייתה ההתנהלות טובה מאוד, גם מדינית וגם צבאית", אמר בראיון ל-103FM, "האיראנים שוב ניסו לפתוח חזית קרובה לישראל, הפעם ברמת הגולן וכעת הם מבינים את המשמעות, באמצעות המחיר שהם משלמים". הוא הסביר כי "בשנת 2015, האיראנים ניסו לעשות זאת על ידי שליחים, וכשהם נעלמו מהעולם האיראנים הפסיקו". יעלון ציין בשיחה עם יואב לימור ורוני דניאל כי "רק בפברואר האחרון, חודשו הצעדים האיראנים נגד ישראל באופן ישיר".
לדבריו, הפעם הם מנסים להפעיל באופן ישיר את כוחות אל קודס, במטרה לאיים עלינו. "אני מקווה שהם למדו שהעליונות המודיעיניות שלנו מספקת תפקיד משמעותי ושהם חשופים אלינו", אמר, "הם שילמו מחיר כבד מאוד על הירי שביצעו הלילה". 
האיראנים הבינו את המסר או שהם נערכים לנקמה נוספת?

"שתי האפשרויות נכונות. הנחישות שלהם לפתוח חזית נגדנו ידועה בעקבות האידיאולוגיה שלהם, המתנגדת לשהות יהודית ציונית במזרח התיכון. יש כאן מדיניות שהתחזקה לאורך הסכם הגרעין עם הממשל האמריקאי הקודם, כשהוסרו מאיראן הגבלות רבות, בעיקר כלכליות. הם חותרים להגמוניה אזורית על ידי מחיקת ישראל מהמפה".
יעלון התייחס לאפקטיביות של הסנקציות האמריקאיות וסיפר כי "חמינאי הגיע לשולחן המשא ומתן עם ארצות הברית בשנת 2012, כשהוא על ברכיו כתוצאה מלחץ כלכלי שעלול היה להוביל להתקוממות פנימית ולנפילתו". הוא הסביר: "עלינו להביא אותו לשם שוב, אני רואה בסנקציות מהלך אפקטיבי שהאיראנים לא יוכלו להתעלם מהם. חוששני שהמשא ומתן שקיים ממשל אובמה עוד ילמד בבתי הספר, ולא לחיוב, על כיצד הצד החלש, שחושש להישרדותו, מגיע למשא ומתן ויוצא עם הישג כה גדול שמאפשר לו לשמר את היכולות הגרעיניות".
לדברי שר הביטחון לשעבר, ממשל אובמה לא טיפל במשטר הסורר שגורם לאי יציבות במזרח התיכון ומפיץ נשק תוך חתירה תחת משטרים. הוא סיכם את דבריו, וניסה להגיע את החשש ממלחמה. "אין לדעת מה יקרה, כי אנחנו נמצאים במצב נפיץ, אך אני מעריך שלאף אחד מהצדדים אין עניין להגיע להסלמה, לפעמים למציאות יש דינאמיקה משלה", הסביר, "הצד שלנו יצטרך לעשות הכל כדי לשמור על מאזן ההרתעה תוך זהירות מהתלהמויות מיותרות".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן