התגובות הפוליטיות לזכייתה של נטע ברזילי מתחילות להגיע: ראש עיריית דבלין קורא לאירלנד להחרים את תחרות האירוויזיון שתיערך בישראל בשנת 2019. מישל מק דונצ'ה, חבר מפלגת "שין פיין", טוען כי השתתפותה של אירלנד בתחרות של השנה הבאה, שתתקיים בירושלים, תהיה בלתי הולמת בשל העימות המתמשך בין ישראל לפלסטינים.



בשיחה עם "דבלין לייב" על תפקידה של ישראל באירוח האירוויזיון בשנה הבאה, אמר ראש העירייה כי על אירלנד להראות סולידריות עם העם הפלסטיני: "אני תומך בכך שנחרים את תחרות האירוויזיון, אני לא חושב שאנחנו צריכים לשלוח נציג. הסיפור הנורא של העם הפלסטיני צריך להיות מודגש. יש להראות סולידריות, בדיוק כפי שהיה עם תושבי דרום אפריקה עם משטר האפרטהייד".



מישל מק דונצ'ה. AFP
מישל מק דונצ'ה. AFP



לאחרונה נאסר על חבר המועצה מק דונצ'ה להיכנס לשטחי ישראל לאחר שהשתתף בכנס ברמאללה בהזמנת הרשות הפלסטינית. בחודש שעבר הצביעה מועצת העיר דבלין בעד תמיכה בחרם ובסנקציות כלכליות נגד ישראל בתגובה לאירועים בצעדות האחרונות בגבול עזה.
 
ראש העירייה הוסיף כי אסף ל"מסע הסולידריות" האירי-פלסטיני את חתימותיהם של 500 אמנים שאמרו כי הם לא יעבדו עם מדינת ישראל, ויחרימו אותה "במחאה על סבל העם הפלסטיני". משגרירות ישראל בדבלין נמסר כי מק דונצ'ה: "מנהל מסע של שנאה ואפליה נגד ישראל".