פייסבוק פרסמה היום (שלישי) לראשונה דוח על נתוני אכיפה של כללי הקהילה, בין החודשים אוקטובר 2017 למרץ 2018. הפרטים פורסמו בבלוג הרשמי של החברה. גיא רוזן, סגן נשיא לניהול מוצר התייחס לנושא והסביר כי "לעתים קרובות אנו מתבקשים להשיב כיצד אנחנו מחליטים מה מותר בפייסבוק וכמה תכנים רעים יש שם בחוץ. במשך שנים, היו לנו כללי קהילה שמסבירים מה נשאר ומה מוסר, ולפני שלושה שבועות, בפעם הראשונה, פרסמנו את ההנחיות הפנימיות שעל פיהן אנו פועלים לאכיפת אותם כללי קהילה". הוא הוסיף: "היום אנו מפרסמים נתונים במסגרת דוח 'אכיפת כללי הקהילה', כדי שתוכלו לשפוט את הביצועים שלנו בעצמכם".



אלכס שולץ, סגן נשיא ניתוח מידע, הסביר בפירוט רב יותר כיצד בדיוק מודדים את הנתונים הללו. לדבריו, הדוח מכסה את האכיפה לתקופה שבין אוקטובר 2017 למרץ 2018 ומכסה שישה תחומים: אלימות גרפית, עירום מבוגרים ופעילות מינית, תעמולה טרוריסטית, דיבור שנאה, ספאם וחשבונות מזויפים.



"המספרים מראים כמה אנשים ראו תוכן שמפר את כללי הקהילה שלנו, כמה תוכן הוסר וכמה ממנו זוהה באמצעות הטכנולוגיה שלנו, עוד לפני שאנשים דיווחו עליו", הסביר, "רוב הפעולות שאנו נוקטים בהן כדי להסיר תוכן רע, הן סביב חשבונות מזויפים וסביב הכמויות האדירות של ספאם שהם מייצרים".



 


שולץ הסביר כי "837 מיליון תכני ספאם הוסרו ברבעון הראשון של שנת 2018 וכמעט 100 אחוזים מהם זוהו וסומנו עוד לפני שמישהו דיווח על כך". לדבריו, המפתח למלחמה בספאם הוא להסיר חשבונות מזויפים אשר מפיצים אותו. "ברבעון הראשון של השנה, השבתנו כ-583 מיליון חשבונות מזויפים, כשרובם הושבתו תוך דקות מרגע הרשמתם. זה בנוסף למניעה יומיומית של רישום של מיליוני חשבונות מזויפים לפייסבוק", הוסיף הבכיר, "אנו מעריכים כי בסביבות שלושה עד ארבעה אחוזים מהחשבונות הפעילים נכון להיום בפייסבוק עדיין מזויפים".

הוא התייחס לכמות תכני העירום והפורנוגרפיה שהוסרו ברבעון הראשון של השנה: "הוסרו 21 מיליון תכנים ו-96 אחוזים מהם זוהו והוסרו עוד לפני שדיווחו עליהם". שולץ העריך כי "מתוך עשרת אלפים קטעי תוכן שנצפים בפייסבוק, שבע עד תשע צפיות היו של תוכן שהפר את הכללים בנושא עירום מבוגרים ופורנוגרפיה".

"הסרנו או סימנו תוויות אזהרה על שלושה וחצי מיליון קטעי תוכן אלים ברבעון הראשון של השנה", ציין, "86 אחוזים מתוכם זוהו עוד לפני שדווח עליהם". עם זאת, הוא הסביר משום שהטכנולוגיה הקשורה לדיבור שנאה עדיין לא עובדת כהלכה ולכן היא צריכה להיבדק על ידי צוותי הביקורת. "הסרנו שני מיליון וחצי דברי שנאה ברבעון הראשון של השנה ו-38 אחוזים מהם זוהו על ידי הטכנולוגיה שלנו".