איגור פרומן, יהודי אמריקאי עשיר ממוצא מזרח אירופי, תומך נלהב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ותורם נדיב לקהילה היהודית באוקראינה, גייס את הרב הראשי של אוקראינה, איש חב"ד משה ראובן אסמן, שיכתוב ברכה מיוחדת לטראמפ. הנשיא, שקיבל את הברכה מידי פרומן, התרגש מאוד מהמחווה וטמן אותה בכיס הפנימי של מקטורנו. "קרוב ללבי", אמר לפרומן.



"מאז שהנשיא טראמפ הודיע על העברת השגרירות לירושלים, אנחנו בבית הכנסת הגדול בקייב מתפללים להצלחתו", סיפר אסמן ל"מעריב־השבוע". "הוא דמות היסטורית יוצאת דופן, מה שבא לידי ביטוי גם בטיפולו בסוגיה האיראנית, והוא מחזק את התחושה שאנו ניצבים בפני פעמי משיח". שמעון ברימן, עיתונאי והיסטוריון ממוצא אוקראיני, הסביר: "ידוע שקהילות חב"ד תומכות בטראמפ. ליחסים אלה שורשים רוחניים עמוקים ותחושה של הכרת תודה לנשיא על החנינה שהעניק לחב"דניק שלום רובשקין, שנידון ל־27 שנות מאסר על עבירות פליליות.



הקשר בין חב"ד לטראמפ מתבצע דרך בתו איוונקה. הרב אסמן היה הראשון בעולם שכתב ופרסם בקהילתו את התפילה הרשמית להצלחתו של טראמפ בהגנה על ארץ ישראל ועל ארה"ב. הקשר הישיר בין הקהילה היהודית בקייב לטראמפ מפתיע אף הוא ונעשה באמצעות התורם של המפלגה הרפובליקנית הקרוב לנשיא".