לאחר שצה"ל העביר אתמול שתי משאיות עם ציוד רפואי לשטח רצועת עזה לשם סיוע לתושבים, ארגון הטרור השולט ברצועה מנע זאת. בחמאס ככל הנראה הבינו כי המשאיות הן חלק מסיוע ישראלי ולא בינלאומי וסירבו לקבל אותן בשטחם. 



אתמול הועברו שמונה משאיות עם ציוד הומניטרי דרך מעבר כרם שלום, כששתיים מהן של הרשות הפלסטינית, שתיים נוספות הן של ארגון UNICEF ושתיים של צה"ל, שאת הציוד עליהן כאמור, חמאס סירב לקבל.



חבילות הסיוע כוללות ציוד רפואי: נוזלים, חבישה, ציוד לטיפול בילדים, חומרי חיטוי וציוד עזר. בנוסף, הסיוע כולל דלק שיועבר בהמשך. הציוד הרפואי שהוכנס לרצועה מתווסף ל-53 טון ציוד רפואי נוספים שתואמו השבוע. "הסיוע אשר מועבר על ידי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הוא חלק מהמדיניות המבדילה בין העוסקים בטרור לבין אוכלוסיית הבלתי מעורבים ברצועת עזה", אמרו אתמול בדובר צה"ל.



על 40 המשטחים שחמאס דחה, נמצאו מעל 14 אלף יחידות הרטמן 500 מ"ל (חומר עירוי), 20 ספות בדיקה, 100 כותנות לילה לחולים, 40 קערות לרחיצת חולה, 25 מעמדים לאינפוזיות, קרוב ל-85 אלף פדים לחיטוי עור, מעל 12,500 תחבושות, מעל 2,000 יחידות ספטל סקרב (חומר חיטוי) וקרוב ל-5,000 יחידות ספטול (חומר חיטוי). 



בתוך כך, מעט מאוד אירועים חריגים נרשמו אתמול בגבול הרצועה, והשקט היחסי על הגדר אפשר כבר אתמול את המשך העבודות על המכשול הקרקעי.
כבר אתמול בלילה העביר חמאס, באמצעות מתווכים ממצרים ומקטאר, מסר שלפיו הוא מתכוון לרסן את האלימות, ולאורך הגדר אף פורקו אתמול חלק מהאוהלים במוקדי החיכוך השונים. לכן הוחלט בישראל על פתיחת מעבר כרם שלום, והמצרים אפשרו כניסה של פצועים פלסטינים לשטחם לצורך טיפול רפואי.
 
בשלב זה סבורים בישראל כי מוקדם עדיין לסכם את האירועים, ויש כמה אפשרויות פעולה של חמאס, החל מבקשה להגדלת הסיוע ממצרים ופתיחת מעבר רפיח באופן קבוע, עד חזרה למאבק מזוין הכולל ירי רקטות ושיגור חוליות חמושות לפיגועים במרחב הגדר. בצה"ל אומרים כי חמאס נכשל במשימות שהגדיר לעצמו - לחצות את הגדר ולבצע פיגועים בשטח ישראל. אתמול נחשף כי באחד האירועים המרכזיים שלשום, סיכל כוח מיחידת מגלן פיגוע גדול של חמאס בצפון הרצועה.
 
המידע על הכוונות לבצע את הפיגוע הגיע מחומר מודיעיני, ולוחמי מגלן נערכו לקראתו. בחסות המהומה שהקימו המפגינים פתחו מחבלים (ככל הנראה שמונה במספר) באש לעבר כלי רכב ממוגנים שנעו על הציר, אולם הלוחמים היו ערוכים כראוי והרגו לפחות שלושה מחבלים. בסריקות לאחר האירוע נמצאו במקום מטעני חבלה, אקדח, רימוני יד וציוד לפריצה מהירה של הגדר. 
 
בצה"ל אומרים כי בתקריות אחרות אתמול לאורך הגבול נפתחה אש חיה לעבר הכוחות,  וכי צה"ל הגיב בירי טנקים אל עמדות חמאס. כמו כן הופעלו עשרות רחפנים, והם יירטו כ־150 עפיפונים ששוגרו מרצועת עזה במטרה להצית אש ביישובי הדרום. בצה"ל אומרים עוד כי נשים פלסטיניות רבות שהגיעו לחזית המהומות שלשום נשאו את ילדיהן עמן חרף הסיכון. בניסיון לצמצם אתמול את מספר הנפגעים ולהרגיע את השטח אושר ירי צלפים על ידי מפקד החטיבה בלבד ולא על ידי מפקדי גדודים כפי שהיה שלשום. בצה"ל מוסיפים ומדגישים כי עד כה לא ידוע על אירוע שבו צלפים או לוחמים פעלו בניגוד להנחיות הפתיחה באש.