על רקע המצב המתוח בדרום, שכלל בין היתר מהומות על גדר הרצועה ועשרות מפגינים פלסטינים שנהרגו, ביקר היום (רביעי) שר הביטחון אביגדור ליברמן באוגדת עזה. ליברמן תקף את הנהגת חמאס וטען שהם מתייחסים לילדיהם כאל חימוש: "הנהגת חמאס זו חבורת קניבלים שמתייחסת גם לילדים שלהם כחימוש. יש להם חימוש רקטי, יש חימוש אישי, ויש חימוש מסוג אחר- הילדים או הנשים".



"לכן", הוסיף ליברמן, "גם כל מה שהם מדברים זה לקבל את החופש לבנות את היכולות הצבאיות, להבריח את הנשק בלי שום נכונות להכיר במדינת ישראל, לקבל תנאי קוורטט. הם לא מוכנים לוותר על זכות שיבה. המטרה שלהם זה הסרת המצור אבל לא כדי לבנות כלכלה או לדבר על דו- קיום, הם צריכים את הסרת המצור על מנת שיוכלו להבריח נשק, להמשיך בבניין הכוח ולבנות פה עוד מודל של חיזבאללה פלוס". 



מפגינים ברצועת עזה. צילום: רויטרס
מפגינים ברצועת עזה. צילום: רויטרס



שר הביטחון התייחס לשבוע הקשה שעבר ברצועה וטען כי חמאס חטף מכה קשה: "קודם כל הם חטפו מכה, ושלא יהיו פה אשליות, הם לא ויתרו על כל הפרות הסדר ועל אותן תהלוכות טרור. אני מניח שאנחנו נראה גם בהמשך, הם כבר הכריזו, אגב, שיום הזעם הבא זה יום הנכסה, כלומר ששת הימים, ואני מאמין שגם נראה עוד ניסיונות. אבל קודם כל חטפו מכה רצינית, משמעותית וזה מה שגרם להם קודם כל, כרגע, קצת להיכנס חזרה למלונה". 



ליברמן אף נשאל על המשבר עם טורקיה, שגירשה את השגריר הישראלי  והשפילה אותו בשדה התעופה: "דעתי מאוד ברורה, קונסיסטנטית, גם לפני אותה התנצלות אני הייתי נגד, הצבעתי נגד, אמרתי בדיוק מה שיקרה. לצערי כל מה שאמרתי אז, וזה רשום בפרוטוקול, התממש והיה צריך לראות כמה צעדים קדימה. אני חושב שהסברתי אז את עמדתי בתקשורת ואין צורך להסביר. אין ספק שההתנצלות אז הייתה טעות, אני אמרתי את זה, ביטאתי את זה בפומבי, הצבעתי נגד בקבינט ואמרתי בדיוק מה שיקרה ולצערי כל מה שאמרתי התממש".