למרות הטענות הפלסטיניות, כי האירועים בגדר רצועת עזה  נובעים מייאוש בקרב הציבור הפלסטיני, פעיל חמאס שנעצר לאחר שניסה לחדור לישראל במהלך ההפגנות אתמול הודה בחקירתו כי חמאס עומד מאחורי ההפגנות ומדרבן את הציבור להתעמת עם צה"ל. בהודאתו, שהותרה היום (רביעי) לפרסום מספר המחבל כי במסגרת עידוד "צעדות השיבה", חמאס משדר ללא הרף שידורי תעמולה והסתה, ושולח נשים וילדים לעבר הגדר תוך הבטחה שצה"ל לא יורה בנשים ובילדים.



"חמאס הוא זה ששולח לנו לפייסבוק הוגעות להגיע, ובמסגדים הם צועקים ומחלקים ניירות שקוראות ללכת לגדר הם אלה שמחזיקים ברצועה, כל מה שקורה, קורה באישורם", אמר העצור והוסיף, "חמאס עושה את ההפגנות כדי שהאנשים לא "יתהפכו" עליו, מנהיגי הארגון אומרים במקום ש"יאכלו" אותנו, ו"יתהפכו" עלינו, אנחנו נשלח אותם לגדר ושם "יתהפכו" בנוחות שלהם".



בנוגע לתעמולה אותה מפיץ החמאס סיפר המחבל כי "כשיש חשמל הטלוויזיות דלוקות וכל מה שרואים זה צעדת השיבה צעדה צעדה לכו, צאו ותפגינו, יש אנשים שמגיעים ויש אנשים שלא, הם שמים את האוטובוסים באזור סג'עייה ויוצאים האנשים ושמים את האוטובוס ליד המסגד. הם אלה שאומרים לנשים להתקדם, אומרים לאישה 'תתקדמי את בת והצבא לא יורה בבנות', אומרים לילדים הקטנים 'תתקדמו, הצבא לא יורה בילדים הקטנים הם אומרים תתקדם' והילד הקטן נכנס, הם מרמים אותו. הם הקימו ועדה ושמה כמה אנשים שישלטו במצב הצעדה ויקראו לאנשים לבוא האנשים נשחקו והשתעממו, ואני אחד מהאנשים האלה".