מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר התראיין הערב (רביעי) לאל ג'זירה והתייחס להפגנות "צעדת השיבה". במהלך הראיון טען מנהיג ארגון הטרור כי חמאס מנסים למנוע את התדרדרות ההפגנות לאלימות ואמר כי הארגון "ישקיע הכל כדי שההתנגדות הלא אלימה לא תתדרדר לאלימות", בנוסף הוא אמר כי "העזתים מעדיפים להפגין מול ישראל מאשר לירות עליה טילים".



בכיר הארגון התייחס גם ליחסים בין עזה למצרים, בין ישראל למדינות ערב ואמר כי מאז ראשית חודש מרץ, ארגנו בחמאס " דיונים רבים במקומות שונים בנוגע למשבר ההומניטרי בעזה ולהסדרת המצור", בנוף הוא חשף כי "קהיר אמרה לנו שהיא תפתח את מעבר רפיח והיא תיטול חלק בניסיון לפתור את הבעיה ההומניטרית בעזה", וכי "קהיר אישרה את חשיבות יחסיה עם חמאס ועם הרצועה". סינווואר הלין עוד כי חמאס "חי בסביבה בינלאומית קשה, במיוחד סביב מגמת ה'נורמליזציה' בין מדינות ערב לישראל". במקביל לכך, התייחס נשיא מצרים עבד פתאח א-סיסי להעברת השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים, ואמר כי המהלך "יוביל לחוסר יציבות באזור".



מנוקדם יותר היום, אש נפתחה לעבר סיור צה"לי סמוך לגדר המערכת במרכז הרצועה, אין נפגעים לכוחותינו. בתגובה לכך טנק צה"לי תקף שתי עמדות תצפית.