נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ממשיך במתקפה המילולית שלו נגד ישראל בעקבות האירועים ברצועת עזה. ארדואן, שדיבר הערב (רביעי) באירוע בחירות, אמר כי טורקיה לא תיתן לישראל לגנוב את ירושלים מהפלסטינים והזהיר כי ההשלכות של יהירותה יהיו קשות. 

הנשיא הטורקי גם מתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית וקבע כי האו"ם מאבד את המשמעות שלו. "ארגון האומות המאוחדות קרס לאור העימותים בגבול רצועת עזה", אמר ארדואן. לדבריו, אנקרה לוחצת על חברות מועצת הביטחון להיות יותר פעילות והוסיף כי הממשלה הטורקית עובדת על מנת לפנות את הפצועים מעזה. 

הדברים של ארדואן באים בסופו של יום של חילופי מהלומות דיפלומטיות בין ירושלים לאנקרה. אתמול גירשה טורקיה את השגריר הישראלי, איתן נאה, וישראל גירשה את הקונסול הכללי הטורקי בתגובה. היום, כשהגיע נאה לנמל התעופה בדרכו לישראל, חרגו הטורקים מהפרוטוקול וביצעו עליו חיפוש גופני לעיני המצלמות. 

התגובה הישראלית לא איחרה לבוא. הממונה על השגרירות הטורקית בארץ הגיע לשיחת נזיפה במשרד החוץ עם ראש מחלקת דרום אירופה איריס עמבור וצולם כשהוא נדרש להציג תעודות בכניסה למקום. מדובר בנציג מדרג נמוך מאחר והשגריר בישראל זומן להתייעצויות באנקרה והקונסול סולק.

בנוסף, הורידה השגרירות הטורקית בתל אביב את דגל טורקיה לחצי התורן, כמחאה על הרג המפגינים הפלסטינים במהלך העימותים סביב גדר רצועת עזה ביום שני.