סאטירה או ביזוי הדת היהודית? סערה בעקבות מערכון של התוכנית "ארץ נהדרת", ששודר הערב (רביעי) בקשת. במערכון נראה ערן זרחוביץ', בתפקיד השר נפתלי בנט, כשתפילין מונחות על ראשו באופן שמזכיר את תסרוקתה של נטע ברזילי באירוויזיון. 




שר החינוך, נפתלי בנט, שאת דמותו חיקה זרחוביץ, הגיב למערכון בפייסבוק וכתב: "עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל-לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה".



מי שעוד חש נפגע מהמערכון הוא יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, שכתב בטוויטר כי "הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית ׳ארץ נהדרת׳, ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!".
גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), הביע זעזוע מהשימוש בתפילין: "הזדעזעתי מאוד מהשימוש הבזוי בתפילין כפי ששודרו הערב בתכנית סאטירה. מדובר בפגיעה חמורה במסורת ישראל ואני מגנה זאת בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם. קודשי ישראל וערכי היהדות אינם מיצגי צחוק ובידור. זו בושה וחרפה לפגוע בתפילין במדינה יהודית ובכלי שידור רשמי".

איש ש"ס לשעבר, אלי ישי, כתב בטוויטר: "כך לא נראית סאטירה, כך נראה אבדן עשתונות ערכי וזלזול של תוכניות הטלוויזיה בקדשי ישראל. בתקשורת יודעים לצעוק על 'הדתה', אבל כשמנגד זו המציאות בפריים טיים, פשוט אין אפשרות אחרת.  תמו הימים שטלית ותפילין היו ללעג ההמון. עם ישראל, במדינת ישראל, חייב לזעוק על מיצג מחפיר שכזה, עד כאן!".


‏מהפקת ארץ נהדרת נמסר בתגובה לסערה: "המערכון עסק, בין היתר, בזכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון ובעיסוק הציבורי הנרחב בנושא. התסרוקת המזוהה של נטע שולבה על ראשי חלק מהדמויות המשתתפות במערכון, בווריאציות שונות. לא היתה כל כוונה לפגוע או לבזות".