הגינוי הצפוי: מועצת זכויות האדם של האו"ם, המונה 47 מדינות חברות, צפוייה לקיים מחר דיון מיוחד בנוגע למה שהוגדר כ"הפרת זכויות האדם בשטחים הפלסטינים". הדיון התקיים לאחר בקשה מצד הפלסטינים ואיחוד האמירויות לקיימו בעקבות האירועים בגבול רצועת עזה ב-14 במאי אז נהרגו 61 פלסטינים בעימותים עם כוחות צה"ל. שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף הבוקר (חמישי) את מועצת זכויות האדם של האו"ם בעקבות הדיון וכינה את מהלכיה נגד ישראל "התקפת צביעות"



"ישראל נמצאת תחת מתקפה כפולה.‬ ‫מתקפת טרור מעזה ומתקפת צביעות שבראשה עומדת מועצת זכויות האדם של האו״ם. כל הגינויים נועדו להרתיע את מדינת ישראל מלהגן על עצמה. הם לא יצליחו" כתב ליברמן והוס


יף "‫צריך להפסיק לתת יד לחגיגת הצביעות, לפרוש לאלתר ממועצת זכויות האדם וגם לפעול במרץ על מנת שארה"ב תצטרף לצעד זה"





בעבר - ישראל פרשה מאונסק"ו בשל הטייתה האנטי ישראלית



עם זאת, ישראל היא איננה חברה במועצת זכויות האדם, אך היא חתומה על אמנות בינלאומיות לשמירה על זכויות האדם וכחברה באו"ם היא חשופה לביקורת מצד המועצה. כזכור, בחודש דצמבר האחרון הודיעה ישראל על פרישתה מארגון נוסף של האו"ם - אונסק"ו, וזאת בשל מה שהגדירה כהטייה אנטי ישראלית של ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, ביחד עם ארצות הברית. 



בהצהרתו על הפרישה המתוכננת, בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו את נשיא ארצות הברית דולד טראמפ על המהלך המקביל ואמר כי מדובר "בהחלטה אמיצה ומוסרית, משום שאונסק״ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה, הוא מעוות אותה״, כך לפי דבריו. הודעתו של נתניהו באה, כאמור, שעות בודדות לאחר שארה"ב הודיעה על מהלך דומה, בשל חובותיהם לארגון ובשל היחס המוטה של הארגון כלפי ישראל.



"ההחלטה לפרוש מהארגון לא נעשתה לאחר יד, ומבטאת את דאגותיה של ארצות הברית בנוגע לחובות הארגון המצטברים, הצורך שלו ברפורמות, והמשך ההטיה האנטי ישראלית באונסק"ו", נאמר בהודעת ארה"ב, עם זאת הוסיפה מחלקת המדינה כי אמריקה תמשיך "להיות מעורבת בארגון כמשקיפה לא חברה וזאת כדי לתרום את דעותיה, השקפותיה וניסיונה בנושאים שונים".