שר האוצר משה כחלון התייחס הבוקר (חמישי) למשבר הדיפלומטי של ישראל עם טורקיה לאחר גירוש השגרירים משתי המדינות ברקע האירועים בעזה וטען כי לא צפויה פגיעה ביחסים הכלכליים. "הם מאוד חשובים. לארדואן יש בעיות פנימיות, יש לו ריטואל קבוע, לא רוצה לחשוב אם הכורדים היו מנסים לחצות את הגבול מה היה קורה שם. יש שם משהו דיפלומטי מאוד מאוד רדוד שם", אמר שר האוצר בתוכנית דקל-סגל בגל"צ.
בנוגע לפרסומים על ירידת מחירי הדיור אמר כחלון כי מדובר בשינוי במגמה שרק ילך ויימשך. "אחרי 15 שנים של עליות מחירים שמעולם לא היה מדד שלילי במשך שנה. ראינו ירידה בחצי השנה האחרונה, אז יש פה שינוי מגמה. היתה עבודה קשה בנושא. אנחנו בטוחים שזה ימשיך ככה. זאת רק ההתחלה. יהיה קשה מאוד לשנות את המגמה של הירידה. כשאני נכנסתי ירדו 8-10 אחוזים בשנה, עכשיו יש ירידות", ציין, ""זה לוקח זמן, זה לא בכפתור. אני מחזיר ב-25 אחוזים פחות שזה היה אמור לעלות. עצם זה שאני משאיר מגמה שזה ימשיך לרדת, אז אני מרוצה. אני חושב שהמגמה תימשך, זה לא ייעצר כי יש לנו תוכניות ל-20 שנה עם תכנון. לא היתה קרקע מתוכננת אז. עמדנו ביעד שלנו".
יש קבלנים וכלכלנים מזהירים מירידה חדה

"אנחנו לא במקום הזה. הקבלנים והבנקים ער כר רחבה. יש להם מספיק שומנים ובשר לפני שזה יגיע לסכנה".
שינוי המגמה ימשיך. בניין דירות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
על האירועים האחרונים ברצועת עזה אמר כחלון כי "היו אזהרות מהצבא ודיווחים שזה יהיה משהו קשה, והרצף תאריכים הזה היה קשה. ידענו שזה יהיה ככה. המצב והיתרון הגדול שיש לנו צבא אחראי שנערך ועמד במשימות האלה. המשימות של הצבא היו לא לפגוע בריבונות שלנו, לא להפקיר את הצד שלנו, עם כוחות מיומנים, ערכיים ומוסריים. כן, יש בעיה בהסברה".
נגיע לוועדת חקירה?
"לא נגיע לגולדסטון, יש פה פגיעה בריבונות, יצאנו מעזה, אי אפשר לצאת עוד פעם מעזה. אני הייתי נגד לחלוטין. יום אחרי העברת השגרירות, נסעתי לגרמניה אחרי השגרירות, קל להסביר את זה. אנחנו לא חלק מהמאבק הזה של רמאללה ועזה. כשאתה מדבר ברור עם האנשים, קל להם להבין. אני מעריך שיש דיפלומטיה ויש את המעשה. גם הם מבינים שזה לא יעלה על הדעת".
ידענו שמאי יהיה דרמטי, האם הוא מאחורינו?
"לגבי הפלסטינים, אני יכול להגיד שכל המשברים שהיו - טופלו בצורה הטובה ביותר. הטיפול באיראן היה יוצא דופן ומעולה, הטיפול בגדר היה מעולה, ולכן אני חושב שלפני שיעשו משהו, יחשבו עשר פעמים. אנחנו יודעים מי מת על הגדר, רובם לא אנשים תמימים, הם לא שתו בירה בים, הם באו לפגוע בנו".
 על סוגית פסקת ההתגברות והקונפליקט עם מפלגת הבית היהודי אמר כחלון: "יש כללים בפוליטיקה, אבל ברגע שראש ממשלה מתחבר עם חברים בקואליציה, ומנסים להגיע להסכמה, ומבקשים לדחות את זה בשבוע, הוא נפגש עם משפטנים, וכולנו מבינים שצריכים להגיע למשהו. המריבות האלה מקעקעות את בית המשפט. כשראש ממשלה מבקש, עושים את זה. בתגובה שלי תיארתי מצב, כי לא יכול להיות שקואליציה רוצים לדחות בשבוע, וחלק דוחפים כדי ללחוץ על ראש הממשלה".
אמרנו שנתמוך בפסקת התגברות על המסתננים. אנחנו נהיה שם כדי לעצור את זה. לצערי זה לא בגלל פסקת התגברות. מפלגת כולנו תתמוך בכל דבר לגבי המסתננים. בממשלה אין עמדת סיעה, תצביע מה שאתה רוצה, אבל בכנסת תצביעו כמו הסיעה. בכנסת כולם יצביעו ביחד או שיפוטרו. חד וחלק.
כמה חברי כנסת שלך יהיו בכנסת הבאה?
"אני חייב לומר שיש לנו רשימה מצוינת, כבר מושב שלישי או רביעי שאנחנו סיעה מצטיינת, וצריך לעשות ריענונים פה ושם, אבל בגדול יש לנו
רשימה מצוינת". על הרשימה של אורלי לוי אמר: "מי שיזכה - יזכה. הייתי גם 20 מנדטים, אני יודע מה זה. אני לא מתוסכל מההצלחות שלה, אני שמח משלי".
אז יהיו בחירות?
"הייתי מוכן ללכת לבחירות גם על התאגיד. גם משבר הגיוס. מעולם לא חששנו מבחירות. אני חושב שאין סיבה לבחירות. גם על חוק הגיוס, גם שם הולכים לחקיקה מוסכמת. אני לא רואה סיבה, אבל אם יהיו - אנחנו מוכנים".