חשד לחיסול בתל אביב: טהא  בהאא, תושב כפר קאסם בשנות ה-30 לחייו המתגורר בתל אביב, נפצע הלילה (חמישי) באורח בינוני לאחר שהוא נורה בפלג גופו העליון ברחוב יאיר רוזנבלום בתל אביב. על פי חקירת המשטרה עולה כי הירוי מוכר למשטרה, וכי הוא נורה בסביבות השעה 03:45 בלילה על ידי אלמונים שארבו לו מחוץ לביתו. בהאאפונה לבית החולים איכילוב כשהוא במצב בינוני ויציב.



מחקירת האירוע עולה כי התברר כי בהאא נעצר לפני כשנה בחשד לרצח של אחמד בדיר בכניסה לכפר קאסם. גם הנרצח אז וגם הפצוע היום עסקו בתחום הנשק והיו מעורבים באחזקת אמל"ח, אולם בתום חקירה לא הצליחה המשטרה לאסוף תשתית ראייתית שתבשיל לכתב אישום והוא שוחרר. כאמור, במשטרה לא פוסלים אפשרות כי הרקע לניסיון החיסול הלילה קשור לאירוע הרצח מלפני שנה.

פיצוץ הרכב במחלף אלישמע. צילום: דוברות כבאות מחוז מרכז
פיצוץ הרכב במחלף אלישמע. צילום: דוברות כבאות מחוז מרכז


שישה מקרי של תושבי כפר קאסם טרם פוענחו



רק בתחילת החודש מטען התפוצץ ברכבו של תושב כפר קאסם במהלך נסיעה סמוך לכפר סבא, והוא נהרג כתוצאה מהפיצוץ, כאשר נוסע נוסף שהיה עמו ברכב ועוד שני עוברי אורח נפצעו במידות שונות במה שנחשד כחיסול פלילי נוסף. ההרוג מפיצוץ הרכב ניצל בעבר מניסיון חיסול נוסף בו נהרג עבד אל חאפז עראר, תושב ג'לגוליה בן 30, כאשר שבליל ה-16 לנובמבר 2017 התפוצץ מטען ברכבו סמוך למחלף קק"ל. מטען נפץ רב עוצמה שהוצמד לרכבו התפוצץ במהלך הנסיעה ולחובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו. כתוצאה מהפיצוץ מצאו חלקים מהרכב שהתפוצץ במרחק של עשרות מטרים, מה שמצביע על עוצמת המטען שהופעל ברכב. עד כה נרשמו שישה מקרי רצח מכפר קאסם שטרם פוענחו.



בנוסף לכך, על פי החשד, צעיר בן 23 רצח את שתי אחיותיו, בנות 19 ו-23, בביתם המשותף ביפו, לאחר ששיסף את גרונותיהן בשעות הבוקר. כוחות המשטרה שהגיעו למקום מצאו את שתי הצעירות במיטותיהן כאשר גרונן משוסף, בדירה היה גם הצעיר שדיווח על האירוע, והוא נעצר. על פי העולה בחקירה, בעברו של האח נסיבות נפשיות ובעת המעשה היו בבית בני משפחה נוספים.