לפני כשנה עתרו ראשי תנועת עוצמה יהודית לבג"ץ נגד החלטת הפרקליטות לחתום על עסקת טיעון מקלה עם חבר הכנסת באסל גטאס, שנתפס "על חם" מבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. שופטי בג"ץ דחו את העתירה וחייבו את העותרים ב־2,000 שקלים הוצאות משפט לגטאס. העותרים החליטו להביע את מחאתם על חיוב ההוצאות בדרך מקורית, ושלחו שליחים שישלמו לנמיר אדלבי, עורך דינו של גטאס, באמצעות עשרות אלפי מטבעות של עשרות אגורות בתוך שק.



פעיל עוצמה יהודית

פרקליטו של גטאס כעס על הפרובוקציה, שתועדה על ידי עוצמה יהודית, וסירב לקבל את הכסף. בן גביר עדכן את שופטי בג"ץ כי אדלבי מסרב לקבל את הכסף, בטענה שהתשלום חייב להיות באמצעות המחאה ולא בכסף מזומן. בן גביר אף הציע כי בג"ץ יורה על ביטול חיוב תשלום ההוצאות.



למרבה ההפתעה, השופט מני מזוז החליט שהנושא בסמכות בג"ץ למרות פסק הדין החלוט וביקש את תגובת אדלבי. אדלבי ההמום הגיב כי סירב לקבל את הכסף בצורה זו כי "מטרתה ברורה", והוסיף כי אינו מופתע מהתנהגותם של ראשי עוצמה יהודית. אדלבי ציין כי אם בית המשפט לא יורה להם להעביר את התשלום באמצעות צ'ק, אין לו התנגדות לביטול תשלום ההוצאות.



השופט מזוז החליט להמשיך לעסוק בפרשה וביקש את תגובת עו"ד בן גביר לטענות. בן גביר ציין בתגובתו כי לא זכור לי שבית המשפט העליון התערב מעולם בסוגיה שמתאימה לערכאה של הוצאה לפועל, כל שכן כאשר מדובר בפסק דין חלוט.



בן גביר המשיך לעקוץ וכתב לשופט מזוז "אם כבודו סבור שיש להתערב, ישמח החתום מטה לפתוח את כל נושא ההוצאות בפני בית משפט נכבד זה". בן גביר טען גם כי עו"ד אדלבי לא מדייק במישור העובדתי וכי בתוך השק היו גם שטרות ושקלים ולא רק עשרות אגורות. בן גביר "כעס" על כך שאדלבי הטעה את בית המשפט, כיוון שהוא כלל לא טרח להביט בשק הכסף, והציע לקיים דיון שבו יוצג תוכן השק.



בסוף תגובתו טוען בן גביר כי בית המשפט שקבע את תשלום ההוצאות לא קבע כיצד יועבר הכסף, ולכן הוא רשאי לשלם בכל דרך חוקית שהוא מוצא לנכון.


כעת מחכים הצדדים להחלטת השופט מזוז, וכנראה שעולם המשפט יזכה בפסיקה תקדימית של בג"ץ בזכות הפרובוקציה המשעשעת.