נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (חמישי) לדיווח לפיו הבולשת הפדרלית תחת הנשיא לשעבר ברק אובמה ריגלה אחר קמפיין הבחירות שלו במהלך הבחירות לנשיאות ב-2016, ואמר כי הפרשה "עשויה להיות גדולה יותר מפרשת ווטרגייט". הנשיא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "וואו, דווח כי ה-FBI של אובמה 'ריגל אחר קמפיין טראמפ באמצעות מודיע שתול'".

לפי דיווח ב"נשיונל ריוויו" בשבוע שעבר, סוכנויות ביון בממשל אובמה השתמשו ביכולות המעקב שלהן על מנת לעקוב אחר קמפיין הבחירות של טראמפ. הנשיא הוסיף: "לפי הכתב אנדרו מקארתי, 'אין ספק כי היה להם לפחות מודיע חשאי אחד בתוך הקמפיין'. אם זה נכון, זה גדול יותר מווטרגייט!".


כזכור, במרץ 2017 האשים טראמפ את קודמו בתפקיד בציתות לו במגדל טראמפ בניו יורק זמן קצר לפני בחירות 2016. ועדת המודיעין של בית הנבחרים חשפה במסמך שפורסם בפברואר כי ה-FBI קיבל צווים שאיפשרו לו לצותת לקרטר פייג', עובד לשעבר בקמפיין טראמפ לפני הבחירות ואחריהן. רשת CNN דיווחה בספטמבר 2017 כי הבולשת צותתה למנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנפורט, בעת שגר במגדל טראמפ לפני הבחירות. 
רוברט מולר. צילום: רויטרס
רוברט מולר. צילום: רויטרס
בתוך כך, התובע המיוחד רוברט מולר אמר לצוות המשפטי של הנשיא טראמפ כי הוא יפעל לפי תקנות משפטיות הקובעות כי אין להעמיד לדין נשיא מכהן, כך דווח ברשת CNN. הרשת התבססה על דברים שאמר בראיון עורך דינו של הנשיא, רודי ג'וליאני. "כל מה שהם צריכים לעשות זה לכתוב דוח", אמר ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר.

"הם לא יכולים להעמיד לדין. לפחות הם הודו בכך בפנינו לאחר מעט מאבק", הוסיף. CNN דיווחה כי צוותו של מולר התדיין האם לערער על תקנות משרד המשפטים האמריקאי שהיו בתוקף מאז תקופת הנשיא ניקסון, ושאושרו מחדש בתקופת הנשיא קלינטון, לפיהן אי אפשר להעמיד לדין נשיא מכהן. מולר חוקר את המעורבות הרוסית בבחירות 2016, והאשמות כי קמפיין טראמפ שיתף עמה פעולה.