מנסים להישג שליטה על האש: עשרות מתושבי היישוב גבעת כ"ח פונו מבתיהם בעקבות השריפה שפרצה הבוקר (שישי) באזור. 15 צוותי כיבוי, בסיוע ארבעה מטוסים, פועלים על מנת לכבות את השריפה, שגורמת לשיבושים בנמל התעופה בן גוריון. מרשות שדות התעופה נמסר כי עקב שריפה באזור אלעד קיימים עיכובים בהמראות ובנחיתות בנתב"ג. "בשל שימוש נרחב במטוסי כיבוי באזור השרפה באלעד ההמראות מנמל התעופה מבוצעות כרגע על מסלול 21 לכיוון דרום (למרות הרוח הצולבת). על כן שוחרר הפקק של ההמראות".



השריפה ליד גבעת כח

"הנחיתות מתבצעות על מסלול 08 ממזרח בתאום מלא עם מפקד מחוז מרכז של נציבות הכבאות. חלונות הזמן בנחיתות ובהמראות ניתנים למגדל בן גוריון כשמטוסי הכיבוי מתדלקים בחומרים מעכבי בעירה. כאמור הפעילות של נתב"ג מתואמת מול הפעילות של הכבאים בשטח השרפה".


בעקבות השריפה, כביש 4613 חסום לשני הכיוונים. איציק בן דוד, דובר תחנת ראשון לציון, אמר: "הוצאנו הנחייה לפנות את קו הבתים המזרחי ביותר בשל התפשטות השריפה. אנחנו פרוסים היקפית ובדקות הקרובות יגיעו מטוסים שיסייעו לנו אווירית. אין לנו שליטה האש". 

נציב כבאות והצלה, דדי שמחי


ואילו בפתח תקווה פרצה שריפת קוצים ענקית באזור ירקונים ומגרש גרוטאות ומחסן עולים באש. משירותי הכבאות נמסר כי חמישה צוותים מתחנות פ"ת ובני ברק. אין שליטה על האירוע אולם אין סכנה לתושבי שכונת אם המושבות. בעקבות השריפה, עומסי תנועה בכביש 5. 
 
שריפה בפתח תקווה. צילום פרטי
שריפה בפתח תקווה. צילום פרטי


שריפה פרצה גם באזור להבים וגרמה להפסקת תנועת הרכבות בין באר שבע לקריית גת, אולם זו חוזרת לסדרה בהדרגה. ואילו השריפה שפרצה אתמול בנחל הבשור העלתה באש שוח של 5000 דונם. צוותי כיבוי מתחנות נתיבות ואופקים פועלים בשטח, אוחם עדיין לא השיגו שליטה.  

שבעה צוותי כיבוי והצלה מתחנת ירושלים, בסיוע רכבי אספקת מים ומנופי גבהים, בפיקודו של רב רשף שלום זערור, פועלים בשעה האחרונה בשריפת האנגר עמוס בסחורה בשכונת סילוואן. בסמוך להאנגר הבוער, נמצאת תחנת דלק וצובר גז גדול. לוחמי האש מבצעים הגנה על תחנת הדלק והצובר, במקביל לפעולות הכיבוי ומניעת התפשטות האש למבנים סמוכים. כתוצאה מהשריפה, נפגע מפקד צוות לוחמי אש באורח קל, ופונה לבית החולים ע"י אמבולנס של מד"א ירושלים.
בעקבות השרב והרוחות המזרחיות החזקות, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי קורא לציבור להימנע מהדלקת אש בכל צורה שהיא, לרבות עבודות ריתוך ושריפת גזם. "בשל הרוחות המזרחיות, כל שריפה קטנה עלולה להתפשט במהירות ולגרום לנזקים", הזהיר. מכבאות והצלה לישראל מבקשים מהציבור לדווח על כל חשד לשריפה בטלפון 102.