ח״כ יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת) פנה היום (ראשון) לשגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואלה ז'ופרה, וביקש את התערבותו נוכח האלימות המופרזת, לטענתו, בה מתייחסת המשטרה למפגינים נגד מדיניות הממשלה בעזה ונגד העברת השגרירות האמריקאית, וכן המעצרים שהיא מבצעת, לרבות מעצרו של מנהל מרכז מוסאוא ג׳עפר פרח.



ג׳בארין הדגיש את זכותו של הציבור הערבי להביע מחאה פוליטית, ואמר כי קיימות הנחיות מהדרג הפוליטי לדכא את המפגינים ולסתום פיות.

ח"כ עודה מקלל שוטרים


פנייתו של ג'בארין מגיעה על רקע הזעם בציבור הערבי וההאשמות כי המשטרה אחראית לשבירת רגלו של ג'עפר פרח, מנהל מרכז "מוסאוא" לזכויות האזרחים הערבים בישראל, וזאת לאחר שבעת מעצרו שלשום נראה עומד על שתי רגליו, אך לאחר המעצר אושפז בבית החולים כשרגלו שבורה. חבר הכנסת איימן עודה, שניסה לבקרו בבית החולים ומעברו נמנע בידי השוטרים החל לתקוף אותם מילולית וקרא לאחד מהם "אפס".



במהלך ההפגנה, 21 מפגינים ערבים ויהודים בחיפה, שהפגינו נגד האירועים בחיפה. בסרטון שהגיע ל"מעריב" רואים את מנהל מרכז מוסאווא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, ג'עפר פרח, כשהוא מובל על ידי שוטר ממקום למקום ומתלונן שהוא מסתובב יחד עם השוטר זה רבע שעה ברחובות, מאחור ולא מצאו ניידת להוביל אותו לתחנת המשטרה. מוקדם יותר, לפני שנעצר, סיפר פרח לכתבנו, כי "השוטרים מנעו ממנו גם לצאת מהאזור בו נערכה ההפגנה".


"מדובר במעצרים לא חוקיים", אמר פרח. מאוחר יותר נשברה הירך שלו במהלך חקירתו והוא הובא לבית החולים "בני ציון" בחיפה לטיפול רפואי.



ארגוני זכויות אדם בישראל פנו בדרישה לשחרר את כל 21 העצורים מהפגנת חיפה, בהם שני יהודים. "המשטרה השתמשה בכוח ברוטלי נגד המפגינים", טענו 28 הארגונים בפנייתם. "המשטרה פוגעת בזכות להפגין של האזרחים, וזו הסלמה חמורה בכל מה שקשור לזכויות אדם".