יומיים אחרי ההפגנות בחיפה, בהן נעצרו 19 מפגינים, ונשמעו טענות מצד הציבור הערבי על אלימות משטרתית מופרזת, ואף תקיפת מנכ"ל מרכז 'מוסאוא' לזכויות האזרחים הערבים בישראל, ג'עפר פרח, התראיין היום (שני) מפקד מטה אשר במשטרה תת ניצב בני אבליה לתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והגן על המשטרה.



"זאת הייתה הפגנה לא חוקית שהייתה אחת מכמה לא חוקיות שהיו בימים האחרונים", אמר אבלייה והוסיף, "ההפגנות האחרות היו של בין 250 ל-350 תושבי הכפרים, שהגיעו למקום הבילוי המרכזי בחיפה ללא אישור, והחלו להתפרע". השוטר הבכיר הוסיף ואמר כי אם המפגינים "היו עומדים ומביעים מחאה שקטה, ולא מתפרעים, אני מאמין לא היינו מגיעים לשימוש בכוח".



"יש פה צביעות", טען אבלייה, "אותם אלה שהפעילו אלימות מתלוננים עכשיו על אלימות מצד המשטרה. מה הם ציפו, שנעמוד בידיים שלובות ונגיד תמשיכו?". בנוגע לתקרית בו נשברה ברכו של פרח ציין כספית כי מדובר באדם שרבים מכירים אותו כאדם לא אלים, וכי בסרטונים אפשר לראות אותו הולך באופן רגיל ולא מתנהל באלימות, ושאל איך נוצר מצב שבמקום לדבר על התפרעות המפגינים, מדברים על התקרית הזאת.






"אין לנו ראיות שמאששות את גרסתו של מנכ"ל מוסאווא"



תנ"צ אבלייה אמר כי למשטרה אין ראיות שתומכות בטענתו של פרח כי ברכו נשברה בעודו במעצר. "זה מה שהוא טוען", אמר בנוגע לטענתו של פרח, "אבל הוא נעצר בהפגנה אלימה, פרועה, והוא לקח בה חלק. נעשה סדר. יש צילומים של פרח הולך בהפגנה. הוא אומר שהוא נפגע במעצר, בבדיקה שערכנו לא מצאנו ראיות לטענות האלה, אבל מכיוון שהוא בא בטענות, הפנינו את כל החומר למח"ש, אני סומך עליהם ב-100% שיגיעו לחקר האמת. אני מציע שניקח את דבריו בזהירות ונחכה לסוף החקירה".



כספית טען בשלב זה כי גם אם ההפגנה לא הייתה ברישיון, אולי היה עדיף לתת לה להתקיים, כראוי בדמוקרטיה. כספית הוסיף עוד שמדובר בנושא רגיש בגלל מעמד האזרחים הערבים בישראל. על כך ענה אבלייה כי מדובר ב"טענות פופוליסטיות", והסביר כי "ברגע שהפגנה יוצאת משליטה, גם אם אלה היו אנשים אחרים היינו פועלים כךץ אין קשר לזה שהם ערבים. עצם זה שהם התחילו להרוס, ולתקוף שוטרים, איך אנחנו אמורים להגיב?", הוא שאל והוסיף, "אתמול התקיימה הפגנה חוקית שלא נגמרה באלימות. המפגינים הגישו בקשה להפגין, אישרנו להם, הם הביעו את מחאתם, והתפזרו. אוסיף עוד גם אם הם לא היו מגישים את הבקשה ולא היו מפריעים לסדר הציבורי היינו מאפשרים להם", הוא סיים את דבריו.