נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן אומר היום (שלישי) כי יבחן את היחסים בין ארצו לבין ישראל לאחר הבחירות בחודש יוני. בשיחה עם עיתונאים שהתלוו לביקורו בבוסניה, אמר ארדואן כי הוא מכוון בעיקר ליחסים הכלכליים והמסחריים בין שתי המדינות. "נשים את היחסים על השולחן. יש בחירות בקרוב, אז אנחנו נפעל בנושא לאחריהן", אמר. 


הנשיא אמר עוד, כי לדעתו מדינות הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי צריכות ליישם החלטה קודמת שהתקבלה, להחרים מוצרים ישראלים. "אני מקווה שכל המדינות של הארגון יפעלו כך", אמר הנשיא הטורקי. 

בסוף השבוע נערכה בטורקיה הפגנה גדולה נגד ה"אלימות הישראלית" ברצועת עזה והעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, בנוכחות עשרות אלפי בני אדם. הנשיא ארדואן אמר כי "מאז הרגע שבו האימפריה העות'מאנית איבדה את ירושלים, בסוף מלחמת העולם הראשונה, העיר לא ראתה או חוותה שלום". הוא הוסיף כי "שנתיים לאחר כיבוש ירושלים ב-1967 על ידי ישראל, קבוצת אנשים הציתה את מסגד אל אקצא וזה היה הקש האחרון עבורנו. אלה מעשי הציונות ואנחנו עומדים בפני מאבק בהם".

נשיא טורקיה התייחס להפגנות שהפלסטינים מקיימים מזה שמונה שבועות בגבול הרצועה ואמר כי "כמו שנלחמנו על גליפולי בעבר, נילחם על ירושלים כעת, והמאבק שבליבנו יוביל לניצחון". בנאומו, בכיכר תחריר בבירה איסטנבול, הכריז ארדואן: "לא נקבל את כיבוש ירושלים, את ההפרות הקשורות למסגד אל אקצא ואת התגובה האמריקאית. אנחנו אומרים כי הדבר מנוגד להחלטת האו"ם". הוא הוסיף כי "ארצות הברית לא פותרת בעיות, אלא יוצרת חדשות".

בשבוע שעבר אמר ארדואן כי טורקיה לא תיתן לישראל לגנוב את ירושלים מהפלסטינים והזהיר כי ההשלכות של יהירותה יהיו קשות. הוא גם מתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית וקבע כי האו"ם מאבד את המשמעות שלו. "ארגון האומות המאוחדות קרס לאור העימותים בגבול רצועת עזה", אמר ארדואן. לדבריו, אנקרה לוחצת על חברות מועצת הביטחון להיות יותר פעילות והוסיף כי הממשלה הטורקית עובדת על מנת לפנות את הפצועים מעזה.