חברת הכנסת רויטל סויד (המחנה הציוני) פנתה הערב (שלישי) לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, וקראה לו להודיע על הארכת כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך בשנה נוספת, רביעית במספר, וזאת כדי למנוע השחתת ההליך. את הדברים אמרה סויד בעקבות פנייתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לארדן, בה הוא הבהיר כי אל לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בהליך הארכת כהונת המפכ"ל או מינוי מחליפו בתפקיד.



"עתה משרמז היועמ״ש כי ראש הממשלה המצוי תחת חקירות לא יוכל להיות מעורב במינוי המפכ״ל, אסור לשר ארדן להתמהמה עליו לעמוד כמשענת בצורה לחזק את משטרת ישראל ולהמליך על הארכת כהונת המפכ״ל. כל שינוי בעת הזו, יישא ריח חריף של חוסר ענייניות, וקשה יהיה שלא לחשוד שהדבר נעשה על רקע חקירות ראש הממשלה".



כזכור, מוקדם יותר פנה היועמ"ש לשר לביטחון פנים וביקש ממנו למנוע התערבות של נתניהו בהליך קבלת ההחלטה על זהות העומד בראשות המשטרה בשל חקירותיו. מנדלבליט ציין במכתב ששלח לארדן כי "לאחרונה התקבלו אצל הח"מ פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן. בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסוק בנושא, בגין טענות לניגוד עניינים אפשרי, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה".



עוד הוסיף היועמ"ש, כי הטענה לניגוד עניינים אינה רלוונטית בנקודת הזמן הנוכחית מאחר והשר לביטחון פנים הודיע לו שהוא טרם החל לעסוק בכך, וביקש מארדן: "טרם תחילת העיסוק בנושא, תפנה אל הח"מ על מנת שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה, ולהנחות בהתאם".