חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מתכוונים להחרים את אירועי "לילות לבנים במשכן", חגיגת מופעים לילית ברחבת הכנסת לציון 70 שנה למדינה שיתקיימו ב-13-14 ליוני. ח"כ יוסף ג'ברין (הרשימה המשותפת) אמר היום (ראשון) למעריב אונליין: "ברור שלא נשתתף באירוע. מדינת ישראל קמה על חורבות העם שלנו, וממשלתה מתכחשת לזכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית כשאר עמי העולם".
״אנחנו לא שותפים לחגיגות ולא חלק מהן", הוסיף, "מדינת ישראל כובשת עם אחר, העם שלנו, ושוללת את חירותם של מיליוני פלסטינים. ממשלת נתניהו רק מעמיקה כיבוש זה ומחסלת כל אופציה לשלום באזור״.
המופע הלילי נערך מטעם הכנסת בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, ירושלים והמורשת והמשרד לשיוויון חברתי, ובמסגרתו יופיעו על בימה ברחבת הכנת סטטיק ובן אל, הדג נחש, שרית חדד, קרולינה ויזהר כהן. הכניסה תהיה חינם לקהל הרחב באמצעות הרשמה באתר שהכנסת פתחה. הכנסת גם שכרה שרותים של חברת יחסי ציבור חיצונית כדי לשווק את האירוע. מלשכתה של שרת התרבות והספורט נמסר כי השרה רגב אינה שותפה לאירוע.
 

בתוך כך, קרא יו"ר סיעת ׳מעורב ירושלמי׳ אביתר אלבאז להחרים את ׳פסטיבל המוסיקה׳ שמתכננת הכנסת לאור העובדה שמרשימת האומנים שיופיעו, נעדרים זמרים ויוצרים חרדים ודתיים.
לדבריו, "על פי הפרסומים של הכנסת מיטב האומנים מהווה ומהעבר יופיעו בפסטיבל הזה. רק שהמארגנים שכחו לשלב גם זמרים או יוצרים דתיים וחרדים״, הדגיש אלבאז והוסיף כי ״יו"ר הכנסת טוען שהכנסת שייכת לציבור הבוחרים והאירוע יפגיש ויאחד בין כל קצוות החברה. חבל שהוא ושותפיו להפקה שכחו שלושה מגזרים - חרדים, דתיים וגם הערבים, שאף הם לא זכו לייצוג זמר או זמרת ערבים״.
אלבאז, שיתמודד בבחירות המקומיות למועצת העיר ירושלים במסגרת סיעת ׳מעורב ירושלמי׳ קרא למארגנים לתקן את העיוות ו״אם לא יעשו כן - אני קורא לציבור ובמיוחד לציבור הדתי והחרדי להחרים את האירוע ולבוא עם המארגנים חשבון ביום הבחירות״.
״כואב לי במיוחד ששניים מהאחרים על הפקת האירוע - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר לענייני ירושלים זאב אלקין הם חובשי כיפות שלא חשבו על הציבור שלהם. כנראה שאנחנו טובים והם נזכרים בנו רק כשזה להצבעה בקלפי״, הוסיף עוד אלבאז.