חברת דואר ישראל העמידה בימים אלה שני נכסי נדל"ן למכירה במרכז תל אביב: האחד, המהותי יותר, ברחוב זמנהוף, והאחר ברחוב גאולה. שווי שני הנכסים נאמד ב־15 מיליון שקל. מכירת הנכסים היא חלק ממהלך אסטרטגי שמוציא אל הפועל יו"ר דואר ישראל חזי צאיג. דואר ישראל, בניהול דני גולדשטיין, מעמיד במרכז מדיניותו מימוש נכסי נדל"ן והעתקת הפעילות הקיימת לאזור מודיעין שבו בית המיון המרכזי החדש וכן מערך התפעול שיאוחד.



בדוחותיה לרבעון הראשון של 2018 מציינת חברת הדואר את השלמת עסקת המכירה של נכס נדל"ן בשדרות בן צבי בתל אביב לקבוצת אקרו נדל"ן ברווח נקי של 39 מיליון שקל (הרווח ברוטו נאמד ב־70 מיליון שקל).



שתי עסקות נדל"ן נוספות עומדות על הפרק: האחת היא השכרת מרכז השירות הבולאי ביפו לגורם מתחום התיירות, שמעוניין להופכו לאכסניית נוער. עסקת ענק נוספת העומדת על הפרק היא מכירת בית המיון הישן של הדואר ברחוב ההגנה בתל אביב, ששוויו נאמד ב־250 מיליון שקל.



צאיג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צאיג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הדואר עבר ברבעון הראשון של 2018 מהפסד של 0.7 מיליון שקל לרווח של 29.7 מיליון שקל. ההכנסות גדלו ב־1.4% ל־460.1 מיליון שקל. העלייה מוסברת בהמשך הצמיחה בתחום הסחר המקוון (ב־44.5%.) מספר החבילות גדל מ־12.6 מיליון ל־14.5 מיליון חבילות. הרבעון נמשכה מגמת הירידה בהכנסות מדואר כמותי ומתקבולים בבנק הדואר, בעקבות המעבר לשירותים דיגיטליים ולחשבוניות במייל.



ברבעון הראשון נרכשו מאות מדפסות אישיות לשימוש דוורי החברה. נוסף על כך, הושק הכרטיס הנטען הרב־מטבעי המאפשר קניות בארץ, לרבות באתרי סחר מקוונים. 800 אלף כרטיסים מסוגו נמכרו עד כה. הדואר משתף פעולה עם חברת הדלק פז, ובמסגרתו אפשר להזמין חבילות באמצעות אוטומטים המוצבים ב־120 תחנות פז.