מנתונים שמסר היום (שני) נציג השב"כ בדיון בכנסת עולה כי מאז 2001 נמנו 155 מעורבים בפעילות טרור מקרב פלסטינים שקבלו מעמד בישראל באמצעות איחוד משפחות. נציג השב"כ מסר כי 47 קיבלו את מעמדם מכוח נישואין לבני זוג ישראלים, ו-108 בני משפחה של בעלי מעמד מכוח איחוד משפחות.



עוד עולה מנתוני שב"כ כי מאז גל הטרור שהחל בשנת 2015, חלה עלייה במעורבות בטרור ובהפרות סדר של פלסטינים שקבלו היתר לאיחוד משפחות בתוך הקו הירוק. על פי השב"כ נמנו עד כה 93 מעורבים בטרור ובהפרות סדר. בתקופה זו הם היו מעורבים ב-26 פיגועים משמעותיים, לעומת 13 פיגועים בשנים 2001-2014 בהם הייתה מעורבת אוכלוסייה זו. כתוצאה מפעילות זו בשנים אלה נרצחו 21 ישראלים ונפצעו 76.



הנתונים נמסרו במהלך דיון משותף לועדת החוץ והביטחון ולוועדת הפנים והגנת הסביבה שהמליצה למליאת הכנסת להאריך בשנה נוספת את תוקפן של הוראות חוק האזרחות והכניסה לישראל. החוק נחקק בשנת 2003 במהלך האינתיפאדה השנייה ונקבעו בו הוראות המגבילות את שר הפנים במתן אזרחות ורישיונות לישיבה בישראל במקרים של איחוד משפחות וכן מגבלות על מתן היתרי שהייה בישראל במקרים של איחוד משפחות והיתרים הניתנים בסמכות המפקד הצבאי.



ח"כ אבי דיכטר שאל את נציגי השב"כ מה ניתן ללמוד מעלייה כה גדולה בתקופה כה קצרה, ואלה השיבו כי זה מתקשר לגל הטרור הנוכחי ולהשפעה שלהם מזיקתם לאוכלוסייה הפלסטינית ולזהותם המפוצלת בין ישראל לבין הרשות.