המנצחים הגדולים במערכת הפוליטית בעקבות פעולת המוסד בטהרן, ההצלחות בגזרה הצפונית וסבב הלחימה הקצר ברצועה השבוע - הם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן. לפי סקר מיוחד של מכון סמית למחקר, מפלגת הליכוד מזנקת ל־34 מנדטים וגם ישראל ביתנו עולה ב־2 מנדטים.
נראה כי בנוסף להצלחות מול איראן, העובדה שצה”ל לא נגרר להרפתקה צבאית מסוכנת בדרום ושהסבב האחרון הסתיים ללא נפגעים בנפש, ללא ירי טילים לעומק העורף הישראלי ועם נזק מועט לרכוש, באה לידי ביטוי בשביעות הרצון של הציבור מנתניהו וליברמן.
 
שיעור של 58% מהציבור מאוד מרוצים או די מרוצים מתפקודם של השניים, לעומת 42% שאינם מרוצים או לא כל כך מרוצים מתפקודם. מדובר בעלייה של כ־7% בשביעות הרצון מהשניים לעומת סקרים קודמים. תוצאות הסקר צריכות לשמח במיוחד את ליברמן. עם מינויו, רבים הטילו ספק בהתאמתו של אדם חסר כל ניסיון צבאי וביטחוני לתפקיד. אולם לפי הסקר, 22% רואים בו את המועמד המתאים ביותר לתפקיד שר הביטחון.
 

ליברמן עוקף בסקר שורה של רמטכ”לים ושרי ביטחון לשעבר, בעלי רקורד ביטחוני מוכח, ובכלל זה את רב־אלוף במיל' גבי אשכנזי, המתמקם במקום השני בטבלת המועמדים המתאימים בעיני הציבור לתפקיד שר הביטחון, עם 21%. אחריהם בסדר יורד נמצאים הרמטכ”ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון עם 17%, ונפתלי בנט עם 11%. ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ”ל לשעבר אהוד ברק, הקצין המעוטר ביותר בצה”ל, מקבל בסקר רק 7%.
 
שביעות הרצון מנתניהו וליברמן באה לידי ביטוי גם בתמונת המנדטים. הליכוד מזנקת ל־34 מנדטים, לעומת 30 בכנסת הנוכחית. המפלגה השנייה בגודלה בסקר היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 17 מנדטים, לעומת 11 בכנסת הנוכחית. המחנה הציוני בראשות אבי גבאי מתרסקת בסקר ל־11 מנדטים, לעומת 24 מנדטים שקיבלה בבחירות האחרונות, מנדט אחד פחות מהרשימה המשותפת, שמקבלת 12 מנדטים.
 
הבית היהודי בראשות בנט עולה במנדט אחד ומקבלת בסקר 9 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות ליברמן מטפסת מ־6 מנדטים בכנסת הנוכחית ל־8 מנדטים.

כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון צונחת מ־10 מנדטים בכנסת הנוכחית ל־7 בלבד בסקר. סוגרות את הרשימה יהדות התורה ומרצ עם 6 מנדטים כל אחת, וש”ס עם 5 מנדטים, כמו גם המפלגה העצמאית בראשות אורלי לוי־אבקסיס, שמקבלת 5 מנדטים גם כאשר התותחים רועמים.