האם מאור יהודה תצא בשורה לזוכים בהגרלות התוכנית מחיר למשתכן שיוזם שר האוצר משה כחלון? עשרות זוכים בהגרלה בפרויקט “בית בפארק” הכלול בתוכנית הממשלתית טוענים כי לאחר זכייתם התווספו לפרויקט דירות נוספות לבקשת היזם, והדבר יגרום להפיכת דירותיהם ל”כלואות” ושונות מהתוכנית שהוצגה בפניהם לפני ההגרלה. הזוכים פנו בנושא זה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, שצפויה לקבוע בהחלטה תקדימית אם לתת לזוכים במחיר למשתכן מעמד להגיש התנגדויות.
 
“נדהמנו לגלות כי הוגשו תוכניות בנייה עם שינויים מהותיים, אך הזוכים העתידיים, המהווים כ־80% מהאוכלוסייה העתידית, לא יודעו בדבר ולא ניתנה להם הזדמנות שווה להביע את עמדתם”, טענה קבוצה מקרב הזוכים שיצאה נגד החלטת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באור יהודה להיענות לבקשת היזמים לתוספת זכויות בנייה. “התוכניות המקוריות שהוצגו אינן עומדות בסטנדרט שהוצב על ידי האדריכל”, הסבירו הזוכים את התנגדותם לתוספת של דירה עד שתיים בכל קומה. “ההוספה יצרה דירות ‘כלואות’ – דירות שפונות לחזית אחת עם כיוון אוויר אחד בלבד”.

עוד נטען כי חדרי הרחצה והשירותים בחלק מהדירות בפרויקט יהיו, בעקבות התוספת ליזמים, ללא חלון, כי הממ”ד ישמש כחדר שינה ראשי וכי חדר שינה נוסף יהפוך בפועל לחצי חדר צר וארוך. “שירותי הבניין, הכוללים שתי מעליות, חניה תת־קרקעית, מחסנים וחדר אשפה, לא הותאמו למספר הדיירים החדש”, הוסיפו ונימקו הזוכים את התנגדותם לתוספת יחידות הדיור.


בהמשך פנייתם הם טענו כי “בחזון התכנוני שהוצע על ידי משרד האדריכלים ואשר אושר על ידי עיריית אור יהודה, שכונת בית בפארק מוצגת כשכונת הדגל החדשה של אזור המרכז, מקור גאווה לעיר. אבל בפועל, אם יאושרו השינויים, בהרגשתנו, שכונה זו תהפוך ללא אחרת מאשר שיכון רכבות”.
הזוכים פנו גם לבכירים במשרד האוצר ולחברי כנסת, אך התשובות שקיבלו היו שהסמכות היא בידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. לאחר שהוועדה אישרה את התוכנית החדשה, הם מצפים כעת להחלטת הוועדה המחוזית, שעשויה ליצור תקדים.

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה: “העירייה השקיעה משאבים רבים בקביעת מפרט בינוי עשיר (אשר נעשה על ידי אדריכל חיצוני שעמו התקשרה העירייה), בקונספט של בנייה סביב פארק ענק ומוסדות חינוך מתקדמים ואיכותיים. בהתאם לתב”ע המקורית שאושרה בשנת 2015, ועוד בטרם החתימה על הסכם הגג, תוכננו 20% מהדירות כדירות קטנות (עד שלושה חדרים) ושאר הדירות כדירות גדולות, קרי למעלה מ־125 מ”ר לדירה. 
"לאחר שזכה היזם במכרז של רמ”י, בהתאם לתב”ע המקורית, התעקשה ראש העירייה ליאת שוחט ודרשה ממנו לשנות את התמהיל המקורי ולהציע תמהיל דירות מגוון יותר, אשר יכלול גם כמות נכבדה של דירות 4 חדרים. לשמחתנו, היזם ניאות לשתף פעולה, ואכן כ־33% מכלל הדירות שייבנו הן דירות 4 חדרים בגודל של כ־110 מ”ר”.

בתגובתה מוסיפה וטוענת העירייה כי “התמהיל הנוכחי יוצר מגוון איכותי של דירות תוך שמירה הדוקה על צפיפות נמוכה. מצד אחד דירות קטנות לזוגות צעירים, ומצד שני דירות בנות 4, 5 ו־6 חדרים למשפחות בעלות ילדים וחסרות דיור, שלא ניתן להן פתרון איכותי עד כה במרבית תוכניות מחיר למשתכן. 
בכל מקרה, הבינוי העשיר ושטחי הציבור האיכותיים יישמרו. תכנון הדירות הפנימי (כיווני אוויר ועוד) הוא של היזם הזוכה ולא של עיריית אור יהודה. תכנון זה אמור להיות בהתאם לכללי משרד השיכון ורמ”י בתוכנית מחיר למשתכן”.